onsdag, september 12, 2007

Uppfostran...

Igår såg jag på Idol för första gången i år. Kommer nog bli sista gången också.
Jag blir som så många andra illa berörd.
Men inte av juryn utan av föräldrar och kompisar till de som provar. De i kombination med personen som vill vara med och försöka och deras totala brist på självkritik.

Varför har ingen talat om för dem att de inte inte inte inte kan sjunga? Så slipper de göra bort sig.

Om/när jag får barn ska jag tala om för dem om de inte kan något istället för att de ska skämma ut sig i tv. Det kanske låter hårt men hellre jag än resten av Sverige.


A.

Ps. Vad är det för fel på alla som försöker komma dit och spela Allan? Det är inte häftigt med lösbröst och en stor gul-neopren cowboyhatt till exempel. Är det så viktigt att vara med i TV ett tag att man är beredd att skämma ut sig hur mycket som helst.

Facit på ett sånt uppträdande måste ju vara;
1. Du skämmer ut dig.
2. Dina kompisar glömmer att ringa dig i ett år minst.
3. Du kommer inte få gå på Bindefelts fester ändå.
4. En bitter bloggare skriver om det...