torsdag, september 06, 2007

Småelaka mail eller Le Hån?

Idag ramlade det ner ett mail från några trevliga kollegor. De ville äta lunch med A i morgon på fin restaurang. (Alltså något annat än McD som går under lyx).
Så långt allt bra.
Men sen verkar det som jag blir hånad. Redan efter 4 månader på jobbet.

Ska återge mailet så får ni avgöra.


"...Hej kompisar, vi vill gärna ses över en lunch i morgon fredag, briefa helgplanerna, oja oss över kunderna, kolla vad A fått för hugg senaste veckan…osv osv.
Vad sägs om XXX i Trevliga XXX klockan 12.00?..."


Är inte det ett solklart hån? Lite förtäckt men ändå.
Ska det vara så, jag som dessutom är lite förkyld....


A.

Ps. Det värsta är att hon som skickade det är rätt söt. Alltså kommer jag inte på något bra svar...

11 Comments:

Blogger Ninde said...

"Fått för hugg senaste veckan?" Va,va..brukar du dra veckans ragg, när andra drar veckans resultat eller? ;)

11:05 fm  
Blogger A. said...

Japp, vi brukar göra så, det gör de andra gladare när jag visar röda siffror på den fronten. Blir det resultat så blir de andra bara ledsna.

Alltså lite överflyttning av problemet för dem. "...Hur kan vi få A att inte verka så bra"

Och sen så ett visst mått av omtänksamhet, de vill mig ju så väl. (efter att ha hånat mig)

11:14 fm  
Blogger Ninde said...

*asg* Brukar de ge konstruktiv kritik oxå? ;)

12:09 em  
Blogger A. said...

Får skitdåligt med tips... Tror att de vill ha kvar mig som singel för att kunna håna mig. Vi pratar om rejält onda människor här... ;-)

12:30 em  
Blogger Ninde said...

a:Ha,ha ja..eller också vill de kunna hålla hoppet uppe att det finns några normala singelkillar kvar där ute? :)

1:12 em  
Blogger A. said...

Det känns som ett positivare synsätt. Synd att det ska gå ut över mig bara :-)

1:23 em  
Blogger Ninde said...

*Tss* så synd om dig är det väl ändå inte. Du får ju mejl av söta flickor på jobbet..inte alla som får det ;)

2:17 em  
Blogger A. said...

Nej jag har det ganska bra egentligen va? ;-)

4:22 em  
Blogger Kanalisera said...

Skriv genast ner alla smarta svar som poppar upp när det är liiite för sent för att svara på söttjejens mejl, så är du redo som en brax (eller nåt som hugger snabbt...) nästa gång.

9:58 em  
Anonymous Anonym said...

Ninde: "Normala"? A? :)
A: Hon är nog ute efter din kropp, men vågar inte erkänna det. :)

10:20 em  
Blogger A. said...

Kanalisera: Bra ide. Görs direkt. Nästa gång jag får mail av söta tjejer ska jag ha en uppsjö av kluriga charmiga kommentarer...

404: det första anser jag inte värt att kommentera ens.

Ang. Kroppen. Haha, vi kan ju hoppas...

10:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home