lördag, september 01, 2007

Kick Off Del 1 eller Mamma har dött...

I väg tidigt i ottan mot en herrgård i Närke. (tror jag, Askersund?)

Dit kommer vi och blir inkvarterade två och två. Jag bor med en annan nyanställd i ett rum med öppenspis, skinnfåtöljer och det som två killar i 30 årsåldern alltid efterfrågar.

En dubbelsäng.
Och givetvis inte bara det. En himmelssäng.

Vi tittar på varandra och rycker på axlarna.

"Vi ska ju bara sova ändå"


Sen iväg på lunch, och efter det genomgångar av utfall, mål etc.

Vi har varit riktigt duktiga i det första halvåret visar det sig. Mål och allt uppnådda men givetvis kommer det krävas hårt arbete vidare.

Sen hoppar vi tills kvällsaktiviteten.

Middag och en massa trevligheter. Vi äter och helt plötsligt dyker det upp två snubbar. Som tjoar och tjimmar om att en person på nedervåningen har dött. (Efter som jag sett en hel del på Magnum så vill jag givetvis att alla tar det lugnt och sitter kvar medan jag kollar spåren) Men i verkligheten blev alla jävligt tysta och förvånade. Innan han ber oss hjälpa till med att lösa mordet...

Cluedo i verkligheten...

Jag blir tilldelad rollen som den avlidna/mördade kvinnans son.

Jonas Cederhall - Kokainberoende och pengagalen. Skiter egentligen i sin döda mamma men vill ha arvet...
Då knark inte är min grej tackar jag min lyckliga stjärna för att jag umgås med The Brat som har tydliga tendenser av JW i Snabba Cash och jag spelar min roll till fullo. *

Mordet löses till slut och givetvis hade jag gissat helt fel. Inte ens nära att lösa det. Men gjorde bra affärer på att deala småpåsar med mjöl i...

Det var del 1.
Senare kommer konferensraggaren, kollegans i mitt tycke lätt suspekta val av underkläder, en dansande chef och lite sånt...

Dessutom hur man svarar på frågan

"...A, du som är singel och går ut en del, vart ska man gå om man vill få till det? Finns det något ställe med lite av vinst varje gång?..."

A.

* The Brat är ingen knarkare alls. Men en billig poäng är fortfarande en poäng...

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Höhö, vad romantiskt. Ser ju ut som en smekmånadssvit.

9:51 em  
Blogger A. said...

Hehe... ungefär vad vi tyckte också... Men oj vad gott man sov ;-)

3:45 em  
Blogger Ninde said...

Så det gjorde man? Trots att kollegan bredvid dig i sängen hade tangakallingar? :D

4:21 em  
Blogger A. said...

Hehe... Kortet på sängen ingår egentligen i en fotoserie. ;-)

Och dessutom hade jag jobbat hårt och som alla vet är ett hårt dagsverke toppat med lite alkohol den bästa huvudkudden... :-)

4:32 em  
Blogger Ninde said...

a: Aha. Så i verkligheten var det en enda Queen-size bed med ett täcke? Är det det du försöker säga? ;)

Det sägs så. Kan iofs tänka mig bättre huvudkuddar. Men det är jag det.. :)

5:11 em  
Blogger A. said...

Exakt det jag försöker säga Ninde :-)

Och oss emellan så kan jag väl tänka mig bekvämare kuddar med ;-)

5:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home