tisdag, september 04, 2007

Le Blod Bus...

Idag kom blodbussen till det stora företaget.

A har i flera år förökt bli blodgivare. Och med försökt menar jag givetvis att jag tänkt tanken att bli blodgivare. Idag slog jag till. Trodde jag.
Är det blodbrist i Sverige mer eller mindre jämt?
Verkar det vara en självklarhet att lämna blod för alla i Sverige?
Är påven katolik?

Är det då rimligt att skicka ut en glad och frisk och kry A i regnet med motiveringen att vi har inte tid att ta emot din ansökan.
"...Du kan väl boka in en tid på någon av våra kliniker..."

Tydligen lika svårt att lämna blod som att hitta ett postkontor idag.
Jo för att det skulle vara enkelt med en blodbuss var väl dumt att tro. Nu funderar jag på att vägra. Tills nästa vecka i alla fall...

A.


A.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ähhh. va dåligt! Jag var & lämnade blod igår....Om man fick så skulle jag GÄRNA GÄRNA GÄRNA gå varje dag! Det e såå trevligt...Ligga där på britsen & snickesnacka med de trevliga människorna som jobbar där...Äta en macka, dricka litte lingondricka & sedan känna sig fylld av god karma....
Nu skall jag gå innan jul...can´t wait!!!

2:44 em  
Blogger A. said...

Fan jag visste att jag skulle gilla det... nu ännu bittrare...;-)

3:15 em  
Blogger Peppe said...

Jag försöker också lämna blod med jämna mellanrum, men blir nobad ungefär varannagång pga av lågt blodtryck och dåliga hemoglobinvärde.

9:29 fm  
Blogger A. said...

Peppe: Vi är motarbetade... konstant. :-) Skickar du ett ex av nya tidningen?

12:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home