onsdag, september 05, 2007

Le sängdagsproblem

Min leverantör av kabel-tv har tagit bort vissa kanaler och lagt till vissa. Innebär problem för en vanemänniska.

Inte nog med att jag numer inte kommer att kunna följa Tour de France och krabbfiskare så har jag fått nya kanaler. Och en av dem ställer till det. Kanal 8. Den måste givetvis in på knapp 8. Där har TV4+ levt och huserat länge. Inte bra.
Hela mitt Zap-schema är borta och mitt muskelminne säger till mig att för att få in TV4+ ska jag bara flytta tummen lite grann in mot mitten och neråt. Inte snett neråt till knapp 7 som den nu finns på...

Var helt desillusionerad i soffan igår. Och dessutom så vart jag pga zap-misstag tvungen att se på en massa reklam igår...

Dagens i-landsproblem?
Inte alls. Ett stort problem och mycket störande.


A.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är helt galet! TV4+ ska va sjuan å kanal 9 ska va på 9:an. Nu e 8:an på 7:an och 4:an på 9:an och 9:an på 12:an Men 3:an är i alla fall på 3:an å 5:an på 5:an å 6:an på 6:an så formel1 är i alla fall kvar på rätt kanal.

för övrigt spanade jag på dig på Facebook. Ville bara meddela det.

9:49 em  
Blogger A. said...

Det är min enda tröst i det här, jag hittar min formel 1:)
Så det gjorde du. Alla mina hemligheter är snart avslöjade:)

11:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home