torsdag, oktober 11, 2007

Ljuga i radio

Sitter i bilen på väg till en liten fika stund med en av mina kunder... P3 är på.
Frånsett att världens fånigaste människa har fått ett eget radioprogram - Christer - så har han kallat in en människa som mest är känd för att ha kastat tårta på en trave jeans - Kitty.

Inte nog med det. Helt opretantiöst har de skapat "Relationsrådet". Som kommer med samma råd varje gång.

Som idag. Killen som är gay, blivit kär i en kille och vågar inte ringa. Vad ska han göra? Han vet dessutom inte om den andra snubben är gay. Inte nog med det. Killens alla kompisar har sagt att han inte ska höra av sig. (bara jag som hör varningsklockor?)
Japp. Antagligen.
För inte hörs de i relationsrådet inte. Utan rådet från rådet blir hör av dig.

Okej det kan jag leva med.

Men när Kitty häver ur sig "jag tycker att han kan skicka ett sms, det har aldrig skadat..." då blir jag upprörd. Nästan så att jag skulle ringt in och förklarat att det visst har skadat folk. Och att man visst har ångrat sig efter att ha skickat just ett sånt "sms som inte kan skada".
Jag skulle dessutom kunna bifoga 10 stycken sms som jag ångrat.
Och ångrat.
Och ångrat.
Och sen skrattat åt iofs.

A.

PS. Inte nog med det. Minuten senare säger fjanten (Christer) att han nu ska ge ett råd de aldrig gett förut i Relationsrådet. Jag sitter på helspänn. Dansa naken utanför personens hus? Koka hans kaniner?
Nepp. Rådet blir skit i de andra.

Kan man då kalla sig för ett råd om man alltid i princip ger samma råd?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mäh. Relationsrådet är ju faktiskt typ det bästa som finns. När jag pluggade, dvs inte gjorde nåt om dagarna, lyssnade jag jämt på det. Idag var jag ledig så självklart lyssnade jag. I like it :) Okej, det där med "ett sms har väl aldrig skadat" har du kanske rätt i , men visst var killen med lappen/brevet så gullig.. :)

9:44 em  
Blogger A. said...

Lite gullig kanske :-)

Men annars så är jag mer inne på "fredagsflörten" ska nog anmäla mig så det händer något på den fronten...

10:18 em  
Anonymous Anonym said...

Fika med kunder. Bilåkning med radio. Jo jag tackar ja.
Ska skola om mig till ditt jobb.
Friskt vågat, hälften vunnet, funkar inte, borde P3dårar fatta

6:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home