lördag, oktober 06, 2007

Fredag, lördag och lite annat att tänka på...

Sjukt hektisk fredag. Med jurister och annat spännande och Le Blogg fick stryka på foten direkt.
Solly som en gammal kollega skulle ha sagt.

Sen spenderades hela kvällen hemma utan att en enda gång resa mig förutom att gå till sängen.

Om det är någon som är avundsjuk på mitt liv så är det helt okej att byta eller komma med tips på hur man stressar ner är det okej att komma med råd.

Lördag, och tips 1.
OM ni har en tvillingbror som är sjukt morgonpigg. Låt inte honom boka tid för gubbsport. (läs squash).
Det kommer att resultera i att man måste upp vid 8 en ledig dag.
Som straff spöade jag skiten ur honom.

Nu till dagens dilemma. Vad fan ska jag äta till middag?
Det är helg och jag vill verkligen inte laga något. Och dessutom ligger mitt "laga-mat-förkläde" i tvättmaskinen. Alltså take-away mat.

Men vad.

A.

Ps. Om ni ska reta gallfeber på ett par föräldrar vars barn ni är tex gudfar till. Ta med en sjukt stor påse godis som ni låter barnet äta upp direkt. Så fort att hon får ont i magen och de nästan missar ett dop...

5 Comments:

Blogger S said...

Jag vill också vara gudförälder! Är säker på att du är en skitrolig gudfar.

Sen undrar jag om du verkligen skrivit rätt i första meningen "jurister och annat spännande". ;P

5:46 em  
Blogger Ninde said...

"..annat spännande"? ;)

Det hörs att du har hand med barn ;) Fast frågan är om barnet kommer att associera dig med godiset eller magknipet?

9:26 fm  
Blogger A. said...

Sandra: Bara att vara snäll så blir du det. Och ja, jag kan utan tvekan vara en av de bästa gudfadrarna genom tiderna tror jag. Men det är inte min grej att skryta... ;-)

Det var spännande med alla jurister, vi som inte umgås jämt med dem tycker det ;-)

Ninde: Som vd:ar och höga chefer tex...

Eftersom jag numer alltid till föräldrarnas förtret kommer att ha godis med mig så kommer hon tänka på mig med Marabou M i ögonen.... ;-)

11:23 fm  
Blogger Ninde said...

"..så kommer hon tänka på mig med Marabou M i ögonen"

a-så söt att det nästan (men bara nästan) är äckligt alltså? ;)

11:44 fm  
Blogger A. said...

Exakt så söt att jag ligger i gränslandet där ja ;-)

Fast det var gelebjörnar hon fick ;-)

12:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home