onsdag, oktober 03, 2007

Oväntat besök

Igår när jag som en annan skvallertant satt och telefonerade med diverse löst folk. Bland annat han som köpt bilen och ville veta;

Du, jag kommer inte ihåg. Hur var det med kamremmen. Och lite rost va?

Va fan du har ju köpt bilen gå ut och kolla på den....

Men då. Ringer det på dörren och där står mor och far. Deras första överraskningsbesök någonsin till sin son. Jag stammade, pappa såg nöjd ut. Mamma började plocka lite i köket. Som avslutning kunde jag bjuda på ett glas vatten.
Hade inget kaffe hemma.

Pappa var inte nöjd och förklarade att det var just sånt som gjorde att han inte kom förbi oftare.


A.

5 Comments:

Blogger Ninde said...

"Hade i n g e t k a f f e hemma?"
Be ashamed. Be very shamed.. ;)

10:37 fm  
Blogger A. said...

Jag trodde jag hade det och erbjöd mig att ta bilen och köpa (300meter) men då fick det va sa pappsen... Konstig attityd...

När jag gnäller på att deras kyl inte är lika välfylld längre när jag hälsar på får jag svaret

"Du bor inte här, det där är vår mat"

11:05 fm  
Blogger Ninde said...

*L* Konstig attityd där. Nästan som om de ville knuffa ut dig ur boet.. ;)

Dessutom hade du ju redan misslyckats på "oförberedda besöks testen" Duger liksom inte att försöka reparera skadan i efterhand. Och har du 300 meter till närmaste kaffe? Rena Landsorten.. ;)

11:18 fm  
Blogger A. said...

Landsorten? Fortfarande ca 10 mil närmare än din närmsta granne där du växte upp...

11:21 fm  
Blogger Ninde said...

*Tss* Ja vi hade tiomil till skolan. Som vi gick barfota i snön. Genom vargskog. Men så blev vi också härdade supermänniskor ;)

11:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home