söndag, september 30, 2007

Oväntat slut...

Ni får redan nu en återberättelse av helgen.
Med andra ord är det inget bra på tv alls.

Igår. Grabbkväll. Och ja, innan någon kommenterar det så är det ungefär som varje helg. Men nu spelade vi poker och försökte se coola ut.
Sen åkte jag och kompis M och kompis J till lokala krogen 1. För att upptäcka att det är kö. Har aldrig hänt förut. Vi går till ställe två och det visar sig att jag skulle kunnat vara pappa till ett par stycken där. Utan problem. Så ungt var det.

Efter att ha hängt där ett tag så bestämde vi oss för att vi behövde mat. Där börjar det konstiga.
Häng med nu.
Vi träffar min grannes brorsa. Vi bestämmer oss då för att prata med min granne när vi kommer hem. Naturligt och självklart att ringa då. (Kompis M skulle sova hos mig)
Hon och hennes roomie har just kommit hem från krogen själva och är bra trötta och vill inte alls prata med oss.
Men skam den som ger sig. Kompis M skriker då i telefonen att han lovar att strippa om de kommer.
Svaret är fortfarande nej tack.
I det här läget börjar jag fundera på om det inte är dags att gå in. Det tycker inte M. Han talar då om för tjejerna att han kan strippa ändå om de kommer till fönstret.
Lampan tänds inne hos granntjejerna och jag ser för mig två välbekanta men rätt trötta ansikten.
Och kompis M sliter av sig kläderna. Svingar skorna över huvudet. Ut på inner gården innan han snygg avslutar med att ta av kallingarna i en "Full Monty" gest...

Sen springer han in.
Imorse ringde ena tjejen mig. För att berätta att det ligger ett par skor mitt på innergården.
Kompis M var så där stolt.


A.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tror du verkligen att det var därför hon ringde? Det tror inte jag ;)

7:35 em  
Blogger A. said...

Hehe... Man kan ju aldrig veta ;-)

7:38 em  
Blogger Ninde said...

Och det var sånt som utlovades när grannarna valde dig som presid...eh ordförande? ;) Men vafan. Man bor i fel kvarter, helt klart... :D

8:44 fm  
Blogger A. said...

Japp, lite gästartister...

Uppenbarligen Ninde:-)

9:16 fm  
Blogger Ninde said...

Fast om nuvarande ordföranden och hans polare skulle strippa skulle jag nog f-n flytta...

9:40 fm  
Blogger A. said...

Du ser... allt handlar om att bo rätt ;-)

9:47 fm  
Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

11:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Ha ha. Så där stolt som en man-grabb kan va efter en klassisk stripp. Bra. 0 vuxenpoäng.

10:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home