fredag, november 23, 2007

Måndag-tisdag-onsdag-torsdag-fredag.

Eftersom jag är en katastrofal bloggare för tillfället och knappt förtjänare alla er som läsare så kommer här ett mastodontinlägg.

Måndag-tisdag. Teamövning. Champagne, choklad och herrgård. Jag var mest vältränad i badtunnan och kunde naturligvis inte motstå utmaningen att bada i Mälaren också. Det var kallt och inget som gjorde mig manligare varken visuellt eller mentalt.

Dagens svar på tal.
A frågar vad man ska äta till Champagne. Master of Wine svarar att skaldjur alltid funkar.
Att någon då ska kläcka ur sig. "i The Northern Hoods innebär det väl en pizza Frutti di Mare". Typiskt.
När jag sa att jag är mer en fruktkille* Så fick jag svaret "Men ta en hawaii då..."

Tisdag kväll: Middag men Mor, far och Le Twin med tjej. Stå upp komedi på någon brunn. Kul som fan och bra jävla trevligt. Jag var chaufför.

Dagens svar på tal: Heter din katt Kasper? Och är kasterad? Så man kan säga att Jesper och Jonatan inte fick vara med i uppföljaren...

Onsdag:
Fotboll med kund. Och upptäckten att det är sjukt kallt i kostymbyxor efter 20.00 på kvällarna. Den kylchocken gjorde inte mig manligare heller. Varken visuellt eller mentalt.

Dagens svar på tal: Victoria Svensson, fotbollslandslaget, på frågan om de vinner nästa vecka.
"eh, jo, alltså antingen vinner vi, eller så får vi hålla ner siffrorna, eller oavgjort"
Jaha. Inget alternativ till då?

Torsdag:
Jobbade mellan 09.00 till 21.00 utan att äta. Aldrig varit så glad över mat. Och speciellt McD.
Dagens svar på tal.
På frågan ska du ha något mer. Han som stod före mig i kön.
"Du tror inte jag hade sagt det nyss då?" ''
Elakt. Otrevligt. Ja. Men kul.

Fredag:
Jag jobbar hemma i soffan. Siktar på att ladda upp för fest och svåra dansmoves imorgon. Och kanske kanske en rolig grej på söndag. Jag hoppas i alla fall. Så vi håller väl tummarna?


A.

* syftade givetvis på Wimbledon och jordgubbar...