måndag, december 10, 2007

Le Lux

Då jag har en normalt orolig mamma som vill sin A allt bra i världen så frågade hon igår på födelsdagsmiddagen givetvis hur det är med mig.*
Och alla mina krämpor.
Och ja, så uttryckte hon sig. Som jag var 312 år gammal.

Fick snabbt förklara för henne att jag lider av vissa machoskador.
Som opererade knän. Axlar som hoppar ur led.

Sen skulle jag visa hur jag gjorde sist min axel hoppade ur led. Och vips. Den var ur led igen. Så mycket hade jag inte tänkt visa. **


Ska vi sortera in det i kategorin, dumt, onödigt eller jävligt macho när jag petade tillbaka den själv?
Ni kan väl rösta?

Min röst går till jävligt macho.


A.

* Vilket jag är värd.
** Och alla rykten om att jag skrek till och hade jätteont är naturligtvis lögn.

8 Comments:

Blogger Ängeln said...

Platsar givetvis som dumt och onödigt. Antar att du hade Mel Gibson som idol när du var liten?

Klart att du pep. Mamma A var ju där.. vilken kategori sorterade hon in din bragd i?

11:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Håller nog med föregående skrivare. Fast e det inte så att efter första urhoppet så glider lederna tillbaka rätt enkelt av sig själv..? Å hur macho e det, ijenklien?

å det är ok att pipa....tom att gråta lite...om man skulle vilja.
*tröstar lite*

12:03 em  
Anonymous Anonym said...

oj då, det var ja som skrev det däringa...

12:04 em  
Blogger Ninde said...

Jävligt onödigt dumt? ;)

12:18 em  
Blogger A. said...

Ingen som tror på macho?

Ängeln: Kan ha sett den filmen. Och det är klart det är extra synd om mig om Mamma A är där.

Zany: Enkelt och enkelt att glida tillbaka efter första gången? Nja... Men efter kanske 40 så är det enklare...

Ninde: Macho men jävligt dumt och onödigt?

12:29 em  
Blogger Ninde said...

Nu tror jag iofs att macho är synonymt med något jävligt dumt och onödigt som ni tror ska väcka beundran hos det kvinnliga släktet ;)

2:03 em  
Blogger A. said...

Haha... Jag tror du har helt rätt! :-)

2:05 em  
Blogger 404 said...

Jag håller med Ninde. Manligt uttalas oftast D-U-M-T. Det är iaf vad jag lär mina små elever. :)

7:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home