söndag, december 02, 2007

Fredag-Lördag-Söndag

Fredag.
Att totalt åka bil 5 timmar för ett en timmes möte är långt. Mycket långt till och med. Och sen som de viktiga affärsmän vi är jag och kollega M så tog det ca 18 mil innan vi pratade med varandra på vägen hem.
Vad vi gjorde?
Ringde otroligt viktiga arbetssamtal.
Sen avslutade jag "min dag" med att äta middag med Mamma och Pappa A. Och fick två julljustakar som nu lyser i La Casa A.

Lördag börjades som så många andra dagar. Eller lördagar. Med att lära Le Twin en läxa i squash. En rejäl läxa. Min backhand håller hög klass.
Han var sur som ett bi och muttrade och gick på hundpromenad. Då jag nu kände att jag på kort tid umgåtts med föräldrar och Le Twin och lite ignorerat Lillbrorsan. Som bor längs en nyöppnad motorväg satte jag mig i Foxypenny och åkte och hälsa på honom.

Lunch åts på ett av staden etablissemang och han gjorde inte ens en ansats att betala för sin del. Han är som vanligt. Alltså inget att oroa sig för.
När jag tänker efter tror jag inte ens att han tackade för maten.

Idag har jag kollat fotboll, druckit kaffe och väntar nu in ett trevligt middagssällskap. Kan bli intressant.


A.

8 Comments:

Blogger 404 said...

Vem är din intressanta middagsdejt då? Se så, kläm fram alla detaljer genast och på en gång! :)

9:50 em  
Blogger Ängeln said...

Precis! Stod A vid spisen och stylade? Eller var det en tete a tete på stan?

1:27 em  
Blogger A. said...

404: Nu är du bra nyfiken va? Men det vart trevligt och gick enligt alla planer... :-)

Ängeln: Det började som en tete a tete på stan ja... inget stajlande vid spisen den här gången...

2:00 em  
Blogger Ängeln said...

men vem var offret?

2:55 em  
Blogger 404 said...

Jag håller med Ängeln, vem var ditt offer? Vart är detaljerna? Blir det något mer? Hur lättlurad är i så fall människan som frivilligt vill ha mer? :)

4:49 em  
Blogger A. said...

Tycker offer är lite hårt. Hypotetiskt om det skulle vart en söt tjej.

Är hon ett offer som får umgås med mig?
Hur lättlurad är hon?

Tänk om det är en hon som läser här och ni säger sånt. Hon, om det nu är en hon. Eller offret som ni kallar henne skulle kanske aldrig vilja se mig igen då?

Och om det är som jag just beskrev kommer jag hålla er som skyldiga till att jag säljer allt jag äger och blir munk... Och då kan ni förklara för Mamma A varför hon inte får barnbarn....

9:29 em  
Blogger Ängeln said...

Men var det inte dig som var stolt över? Fram tills att du började spöa barn jaaaa... ;)

6:31 fm  
Blogger A. said...

Det var mig som hon var stolt över. Men det är ju det där med egna barn och andras ungar som jag jobbar efter....

4:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home