söndag, november 25, 2007

Le Ojojoj då..

På parfesternas parfest avslöjas det saker. Och det visas kort helt ogenerat. Och inte bara på paret som har festen utan även på deras vänner.
På 48" storbildskärm. Med konstiga miner och uppenbarligen smygtagna.
Jag vet inte om det är okej.

Och sen så var det lite daltande när de berättade att de skulle gifta sig.
Och alla vi var bjudna.
Men när "brudparet to be" tar med en in i sovrummet för att fråga en sak - samtidigt som de såg pilimariska ut blev jag orolig. Mycket orolig.
Sånt är inte min grej.

Men hur som helst så skenade min fantasti i det läget och det visade sig att jag hade fel. De ville att jag skulle vara toastmaster på bröllopet.
Jag sa ja direkt.

Fram tills för 5 minuter sen har jag sett det som min chans att få all uppmärksamhet, lägga in kommentarer om att jag är singel osv. Samt dra ett och annat bra skämt och hålla lite tal.

Nu hör jag rykten om att det kommer med en massa ansvar att vara det.

Så Le Bloggs läsare.
Vad innebär det att vara toastmaster?
Är toastmasters lika attraktiva som Best Man's?

A.

10 Comments:

Blogger Ängeln said...

du ska vara snygg, belverad och se till att talen är korta...

1:32 em  
Blogger A. said...

Jag klarar jag utan problem ;-)

1:40 em  
Blogger Ängeln said...

Höll precis på att påtala att det nog är en omöjlighet! Men kom på att då kommer du anklaga mig för att vara elak igen..

Men som anekdot kan du ju ta upp det där med fyllesms...

2:02 em  
Blogger A. said...

Ängeln: Le Blogg vill inte bli känd som censurbloggen. Men jag klarar av minst en av punkterna ovan i alla fall...

Och nog var du lite hård sist...

2:16 em  
Blogger Ängeln said...

Annars kan du sabrera champange och uttala dig om choklad.. vis av erfarenhet!

2:48 em  
Blogger Ninde said...

Om toastmasters är lika attraktiva som Best Man's? Tja, om du skulle gifta dig. Var skulle du då placera din snyggaste kompis?

Bredvid dig i kyrkan så att alla kunde jämföra och konstatera att bruden faktiskt inte gifte sig med "the best man". Eller på lagom avstånd som toastmaster. Så att folk bara kom ihåg att du hade en trevlig och snygg polare?

2:56 em  
Blogger Ängeln said...

Ninde - har han mutat dig?

2:57 em  
Blogger A. said...

Om jag har mutat Ninde. Som fan ;-)

Ninde: Älskar såna här kommentarer. Och eftersom jag råkar veta vem som ska vara best man så tror jag din teori stämmer...

3:11 em  
Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

3:11 em  
Blogger A. said...

Men vad onödigt Ninde... jag som var så glad :-)

3:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home