fredag, november 23, 2007

Inte bra. Le Kass.

Är det inte jävligt sjukt att jag ska ha dåligt samvete när jag går bakom en tjej på kvällarna och går lite snabbare än vad hon gör?
Hände senast igår.
Jag var längre, tog längre steg, kom ikapp och hon såg fan skräckslagen ut.*

Och ja. Jag vet. Värre för henne för jag vet att jag inte kommer skada henne på något sätt.
Men jag gillar det inte.



Demokration och svenska samhället kanske hänger på en skör tråd i alla fall...


A.

* Inte nog med det. När man "gått ikapp" henne måste man ju gå ifrån henne oxå. Jag fick håll av att gå så fort mina ben orkade. Jag måste ha sett ut som Åsnan i Bamse fast utan morot framför mig och som människa...

4 Comments:

Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

4:05 em  
Anonymous Anonym said...

Vi känner oss tryggare när du går framför oss, så är det ;)
(Men allvarligt, sjukt att det har blivit så, håller med)

7:16 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, Bamse. Jag måste läsa Bamse!

8:39 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Det är en otäck tanke, men väldigt sann. Tyvärr.

Har du förresten tänkt på hur många som går precis lagom fort då? De är för snabba för att man ska kunna gå om och alldeles för långsamma för att man ska kunna ligga och finåka i bakvattnet. DÄR har vi ett problem.

10:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home