torsdag, december 06, 2007

Utmaning!

Äntligen utmanad igen. Dubbelt upp av både Ajja och Dot*Sånt gillar jag. 7 saker jag önskar mig alltså. Och jag kör på egospåret. Alltså saker jag önskar mig som bara berör mig. Det utesluter givetvis inte att det eventuellt kan finnas saker som jag kan se som viktigare än dessa.
Bara så ni vet.

Och utan inbördes rangordning. Men ändå i nummer ordning. Alltså börjar vi med 1 och slutar med 7. Men nummer 3 kan jag kanske vilja ha mer än nummer 2.
Alla med?

1. En Platt-tv. Tragiskt nog så sitter jag alldeles för mycket hemma framför tv:n eller så ligger jag i sängen och kollar på tv. Och nu orkar jag inte längre konka den lilla tv:n i vardagsrummet in till sovrummet längre. Den här punkten skulle kunna ersättas av en flickvän.**

2. Snö. Jag gillar vintern. Men detta är ingen vinter. Det är svart när jag vaknar. Det är svart när jag kommer hem. Denna punkt kan ersättas av att bara se solen som jag enligt rykten hört fortfarande finns.

3. Semester. Ni som läst länge har hört mig beklaga mig förut. Jag fick bara en veckas semester i somras. Jag behöver semester och lite ledigt. Denna punkt kan ersättas av högre lön.

4. Mer bloggtid. Jag är kass på att blogga numer. Denna punkt kan ersättas av en bloggerska. Som bloggar åt mig. ***

5. Att grannarna till Mamma & Pappa A ringer och vill ha mig som tomte i år igen. Jag älskar det. Speciellt att deras kaxiga 13-åriga son efter 11 år i sträck inte har en aning om vem som är tomte. I år ska jag jobba efter devisen "Santa Clausing by fear".
Denna punkt kan inte ersättas.

6. Att jag får köpa loss min nya fina lägenhet så jag kan sälja den. Och flytta någonstans där man inte behöver sitta i kö i timtal för att ta sig till jobbet.
Den här punkten kan ersättas av att jag slutar vara så otroligt beroende av mina kollegor och att jag har tråkigt hemma utan någon att prata med så jag kunde jobba hemma mer.****

7. Att jag kommer på en bra hobby. Alltså önskar jag mig en hobby. Gå på krogen kan inte vara en hobby längre. Se på tv räknas inte som hobby. Denna punkt kan inte heller ersättas. Kanske får jag börja spela fotboll igen. Fan.



* Hon blir dessutom belönad med en länk som borde vart där för evigheter sen. Ska vi säga att jag är kass bara rakt upp och ner?
** Med en platt-tv så klart...
*** Jättebra om hon är söt, lite kaxig och tycker om A.
**** Denna punkt kanske inte borde ersättas alls. Det har gett mig betydligt lugnare humör i bilen när jag inte längre hetsar upp mig över småköer.

23 Comments:

Blogger Ängeln said...

Lysande! Kan inte punkt 1 och 4 ersättas av samma sak?

2:41 em  
Blogger A. said...

Jo, antagligen. Förmodligen kan alla punkter ersättas av samma. Speciellt den om hobbyn ;-)

3:05 em  
Blogger Ängeln said...

Syftade på att du kunde skaffa en flickvän. Flickvän räknas inte som hobby förresten. Bara så att du vet ;)

Annars kan väl Ninde fixa lite ridlektioner till dig? Då kan du få 2 flugor i en smäll? Hobby och träffar en massa söta flickor..

10:36 fm  
Blogger A. said...

Jo det var ju så jag menade. Att med en flickvän behöver jag ingen hobby. Då ska jag ju skämma bort henne...

Jag tycker nog Ninde måste ta sitt ansvar här :-)

10:50 fm  
Blogger Ninde said...

Tja, ängeln som känt a längst här kan ju börja med att tala om i vilken fördomskategori hon tycker att a tillhör när det gäller pojkar som rider? :D

(kommentarerna till mitt inlägg i torsdags)

2:14 em  
Blogger Ängeln said...

A verkar inte ha alltför många tendenser med böjda handleder. Inte efter machoincidenten med axeln.. ; )

Så det får väl bli som blivande stallbock... en sån som pippar sig igenom flickorna inom ridsporten. Men en god nyhet A är det finns många unga söta offer att välja på...

2:56 em  
Blogger A. said...

Jag är inte säker på att den här vändningen är bra för det intryck jag försöker ge mina läsare....

3:01 em  
Blogger Ängeln said...

och det är?!?

3:10 em  
Blogger Ninde said...

*asg* Vafan här gör ängeln och jag vårt bästa för att ge dig ett rykte som badboy åsså kommer du och klagar..? :D

3:11 em  
Blogger A. said...

Och förresten så måste väl även stallbocken ha något extra eftersom alla tjejer faller för det?

Eller är det enda straighta killen vi stallet vi pratar om? Lite finns det inte bakelser får vi äta bröd...

Och Ninde: Vilken fördomskategori tycker du jag passar i? :-)

3:11 em  
Blogger A. said...

Aha, ni tänker så. Men jag passar inte riktigt som badboy. Och dessutom så har jag svårt att se en stallpojke som en badboy (fördomarna)

3:12 em  
Blogger Ängeln said...

Nu vet jag ju inte om den blonde killen i BSB räknas som BadBoy...;)

Men A det handlar ju om att våga!

3:34 em  
Blogger A. said...

Om Ninde bara tar sitt ansvar och tar med mig till stallet så ska det inte vara några problem tror jag...

3:53 em  
Blogger Ninde said...

a: Tror jag delegerar den uppgiften till en 14 årig hästtjej i bekantskapskretsen. Flera av hennes kompisars mammor är singlar och du ville väl ha en mogen kvinna som kunde försörja dig, om jag minns rätt? ;)

4:04 em  
Blogger A. said...

Säg som det är istället. Du vill stå och smygkolla på han som konkar en höbal på varje axel... ;-)

4:08 em  
Blogger Ninde said...

Vaddå smygkolla? Självfallet kommer jag stå där och hjälpa dig. Genom att le och säga uppmuntrande saker. Som att det bara är 8 balar kvar nu.. ;)

4:14 em  
Blogger A. said...

Så när åker vi dit?

4:25 em  
Blogger Ängeln said...

men ninde... passa så att A inte anfaller 12 åringen..

10:04 em  
Blogger A. said...

Nu känns det som ni gaddat ihop er igen... ;-)

12:26 em  
Blogger Ninde said...

Ängeln: Nu tror jag iofs att 14 åringens mamma är mer i riskzonen för att bli överfallen, om jag känner a's preferenser rätt. Eller också kommer han fjäska in sig hos mamman med den fetaste SUV:en :D

3:10 em  
Blogger A. said...

Ja, inte är det 14-åringen som skulle behöva vara orolig. Och givetvis inte mamman heller...

3:27 em  
Blogger Ninde said...

Utan...?

12:31 em  
Blogger A. said...

Jag är inte nöjd med att jag förknippas med att folk ska bli oroliga. Tänker mer i banor som generat fnittriga, alldeles till sig, slagna med häpnad osv...

Men du ska nog passa dig efter allt du säger :-)

12:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home