måndag, december 10, 2007

Viktminskning

Imorgon tänkte jag gå ner ett kilo klockan 17.00 till 17.30.
Jag ska klippa mig.
Men oroshärdarna blåser upp.
Det blåser rent ut sagt till storm.
Det är mörkt som i Mordor. (Solna) Och det vankas knapra tider.

Min vanliga frisör är sjukskriven. Någon annan ska alltså röra mitt hår med vassa verktyg. Men jag är hoppfull.* Och lite fåfäng får man väl vara.

Däremot är det inte okej att tacka nej till en fjällresa över nyår med polarna med motiveringen att det är jobbigt att köra hem dagen efter. Inte acceptabelt.



A.

* Annars har jag sjukt många små mössor. Så ser ni någon om ett par dagar som kombinerar fin kläder och toppluva så säg hej....

11 Comments:

Blogger Ninde said...

Oh no. Har just hört skräckhistorier om hur det kan gå om annan person sätter saxen i håret. Don't go there..

Kom inte och säg att jag inte varnade dig sen.. ;)

2:44 em  
Blogger Ängeln said...

Precis... jag skulle toppa håret och kom hem något som bara gick att gråta över och kontakta annan frisör. De erbjöd mig att fanskapet kunde kompensationsklippa mig.

Men varför?

2:58 em  
Blogger A. said...

Men jag måste ju klippa mig... :-(

2:58 em  
Blogger S said...

Är det okej att tacka nej med motiveringen att man inte vill gå i skidskola med tioåringar?

8:10 em  
Blogger A. said...

Det är inte heller okej egentligen... Men man kan komma undan med det ;-)

9:41 em  
Blogger Ninde said...

Meen vänta nu. 17-17.30 är bara en halvtimme ju. Vem hinner tvätta, ge hårbottenmassage, prata en massa, slänga i några slingor, prata en massa mer och sedan torka ditt hår och stajla det snyggt på under en halvtimma? Mr bläckfisk? ;)

10:52 fm  
Blogger A. said...

Och exakt hur fjollig tror du att jag är?

11:00 fm  
Blogger Ninde said...

Ganska. Som alla Storstadspojkar..he he ;)

Skämt åsido. Trodde du hade pli på "söta klipptjejen" :)

11:08 fm  
Blogger A. said...

Söta klipptjejen är ju sjukskriven... jag måste alltså prova en ny. :-/

12:05 em  
Blogger Ninde said...

a: Och då tänkte du prova en som inte är söt? Eller en kille? :D

4:11 em  
Blogger A. said...

Jag vet inte vem jag får hehe

4:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home