måndag, januari 28, 2008

För dåligt.

På McD med person jag känner. Känner rätt bra.

När vi ätit klart går dåren därifrån utan att ta brickan med sig. Jag säger åt personen att ta bort sin bricka. Med ett överlägset "Meh, det gör jag aldrig" går hon därifrån.
Som inget hänt.

Jag frågade givetvis varför men det var tydligen inte aktuellt att plocka bort efter sig. Det gör man ju inte på restaurang. Nehepp. Tydligen inte.

Sånt kan störa mig till vansinne. Men vad beror det på att man inte kan tänka sig att plocka bort sin bricka överhuvudtaget?
  • Är man för fin för sånt?
  • Slänger man sina grejer och låter dem ligga på golvet för någon annan att plocka upp om man sover över hos en kompis? Jag menar. På hotell så städar ju folk efter en.

Blir så trött på människor som inte ens kan uppföra sig halvhyfsat. Och ja, jag tar alltid bort min bricka på McD. Inte minst för att jag tycker det är värdelöst att få börja en gourmetmåltid med att städa efter någon annan.

Men vissa är väl för fina för det. Gissar att samma personer aldrig städat sitt rum, bäddat sin säng själv. Jag menar vill Mamma ha det fint hemma får väl hon se till det...

A.

11 Comments:

Blogger Trasselkvast said...

Det finns ju anställda för sånt där.. Men allvarligt, när jag jobbade på McD och "gick i lobbyn" som det så fint heter när man rensar bord, så var det ENDA man hade att göra att ta bort brickorna (och kolla toan lite då och då). Det ENDA. Fattar du hur trist det blev? Fattar du hur GLAD man blev när folk lämnade kvar brickan så man fick nåt att göra? Din kompis var bara solidarisk, inte bortskämd ;)

1:50 em  
Blogger A. said...

Här är vi inte ense. Och att det är tråkigt att jobba på Mcd är en sak. Jag tycker fortfarande att det är extremt dåligt att lämna brickan... ;-) Jag vill ju kunna sätta mig vid ett rent bord direkt.

Men ser problemet med uttråkade anställda. Kanske kan de torka borden oftare? ;-)

1:55 em  
Blogger Ängeln said...

"På McD med person jag känner. Känner rätt bra"

Så berätta nu om vem hon är ;)

För övrigt håller jag med dig. ren hyfs att plocka undan efter sig.

3:54 em  
Blogger A. said...

Det är definitivt ingen dejt, flickvän eller liknande. En tjej jag känner.

Och du har så rätt. Vanligt bondförnuft...

4:05 em  
Blogger Ninde said...

Det kanske var en pik för att markera sitt missnöje med att du tog henne till Mc Do istället för den där Lady o Lufsen restaurangen hon hoppats på? :D

9:49 fm  
Blogger A. said...

Hörru du... Hade det funnits någon som helst ambition från min sida att få till något så hade jag kanske inte tagit henne dit. Och frågan kvarstår väl i så fall. För fin för att äta på McD? ;-)

9:50 fm  
Blogger Ninde said...

a: Ha,ha ja Mc Do räknas väl som fuldejt, typ. Antar att hon fick betala själv med? Men hon åt ju där. Snarare du som var för fin för att erbjuda dig att ta hennes bricka? ;)

10:01 fm  
Blogger A. said...

Hennes tur att bjuda så jag betala ingenting själv... ;-)

Och ja, visst är jag ett litet charmtroll...

10:39 fm  
Blogger Ninde said...

Ja, du är en sån gentleman a. Verkligen ;)

3:04 em  
Blogger A. said...

Japp. Jag är minsann det...

10:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja va heter din lilla lunch dejt egentligen?
Å varför får man aldrig gå på ngt finare än mcd?

Plockan undan sin bricka? Vem bryr sig...dem som jobbar på Mcd behöver väl göra ngt annat än att steka hamburgare. :)

6:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home