lördag, januari 26, 2008

Ojdå...

Hmm.

Gårdagens umgänge med grabbsen som Ebba von Sydow skulle ha sagt resulterade i två saker. Den ena var att vi inte bara tog en efter-jobbet öl utan snarare en öltunna samt lite sprit och snabbare än Linda Rosing får fram Aftonbladets telefonnummer från sin speed-dial* lista så hade det förvandlats till en lååååång utekväll.
Och inte för att det är något fel i det.

Det andra är att vi trevliga gossar i gänget har hybris. Bakgrunden är att vi tippar varje vecka och ska tillsammans göra något roligt för pengarna sen. Vi räknar inga insatser utan bara vinster.

Igår kom det stora problemet upp. Vad gör vi när vi vinner 100 miljoner. Kommer den personen då vilja dela med de andra? Måste vi skriva ett kontrakt. Ska man få ta med flickvännen på en sån resa då? Hur länge ska vi vara borta.
Här någonstans bör ni kanske reagera. Jag skrev inte OM vi vinner utan NÄR. Så verklighetsfrånvända är vi.
Kontentan av det hela blev att vi ska skriva ett kontrakt om hur vi ska bete oss när supervinsten kommer. Det var oerhört viktigt kom vi fram till igår. Idag kändes det väl kanske inte akut...


Dagen roligaste. Kompis M's flickväns kommentar, han som bjöd flott igår och förmodligen har gjort av med ett mindre lands BNP på krogen igår, när hon fick höra hur mycket han gjort av med.

"... Säg att du skämtar M. Du sa ett par hundra till mig, din jävla dåre...."

Delad ekonomi. Kanon så länge du delar på någon annans del...
A.

4 Comments:

Blogger Ninde said...

Tycker det saknas något i det där 100milj kontraktet. Som att inrätta stipendiumfond för behövande bloggare..

..och uppenbarligen glömde du von Sydows råd om "varannan vatten" ;)

10:39 fm  
Blogger A. said...

Sant. En sån fond ska jag ju ha, undrar bara hur jag ska förklara mitt "plötsliga" intresse för bloggar.

Just ja. Varannan vatten var det ja. Missade den helt...

12:19 em  
Blogger Ninde said...

a:Goodwill a, goodwill, avdragsgill sådan..he he

Du kan väl säga att du gillar Schulman eller nåt.. brukar jag göra. Tror de på det har de så dålig bloggkoll att de köper det mesta he he..

1:08 em  
Blogger A. said...

Bra ide. Då har jag med håll från en av grabbarna dessutom. ;-)

1:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home