onsdag, januari 16, 2008

Le Äntligen Hemma.

Igår kväll. Iklädde jag mig snickarbrallor. Tog av mig i bar överkropp. Hängde hammare i bältet. Drack cola-light i motljus och skulle sätta upp en hylla.
Sen ringde jag pappa.

Nå hur som helst. Vi står där och sliter med hyllaset som är för tungt för att hålla upp själv. Och försöker få hyllan att fästa på skruvarna.
Och nu till det viktiga.

Hur i helvete kan det vara så att alla hyllor, speglar etc ska byggas med de små "skårorna" som skruven ska passa in i och sen glida "upp" i? Inte nog med att hyllan ska sitta dikt an mot väggen. Passformen är millimeter krävande. Och sen ser man ingenting.

Det måste gå att göra en bättre lösning. Ett hål genom hyllan och sen en plupp som man sätter för skruvhuvudet?

Någon måste ju kunna lösa det här. Från och med nu ska jag och Pappa A inte skruva upp några mer hyllor innan detta är löst.


Martin Timell. Up yours. There's a new handyman in town*


A.

* Papp A.

2 Comments:

Blogger Ninde said...

"Sen ringde jag pappa" moha ha ha :D Snyggt a, snyggt...

Fast får lite déjà vu vibbar av hela ämnet faktiskt.. har vi inte haft den diskussionen förut? Något om att statskillar som du ringer pappa..åsså var han också från stan så hyllorna fick hänga ouppsatta? ;)

1:58 em  
Blogger A. said...

Hörru du. Pappa och jag är ett grymt team på sånt ;-)

3:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home