måndag, januari 14, 2008

Le Helg.

En snabb återblick av helgen som gick. Sammanfattas lättast så här.

Jag var hemma. Jag lekte med guddotter som är riktigt söt. Brås antagligen mest på sin gudfar. Sin roliga gudfar. Som bor i ett hus där man får göra roliga saker. Som att hoppa i sängen. Äta hur mycket kakor man vill. Rita med kritor. Och se på Heffaklumpar...

Sen på kvällen sällskapsspel med kompisar. Och som vanligt när det gäller allmänbildning vinner A lätt. Nästan skrämmande hur mycket onödigt jag kan tex. Men en fråga skrämde mig mer än de andra. När jag med ett triumferande leende talar om att Lars Wallin är den som syr klänningar åt Hovet så tittade de andra storögt på mig...

Och inte av beundran... :-)


Söndagen gick i moll. Jag vaknade tidigt tittade skadeglatt på den skidåkande köttbullen som återigen hittade en bortförklaring i att backen var dålig. Även denna gång glömde hon bort att de andra som var klart mycket bättre körde i samma backe.

Sen det tragiska. Inte Tito Beltran-tragiskt men nästan lika. Eller egentligen inte alls lika tragiskt som Tito Beltran men ändå. Dyngstryk i squash mot Le Twin.
Och det var lika oväntat som väntat att Linda Rosing inte kom in i riksdagen.

Och till råga på det. Avtalsskrivande är inte kul. Så nu kräver jag att ni skriver uppmuntrande kommentarer.

Det kan ni göra medan ni funderar på vad Lillbrorsan ringde om i helgen. Ni får gärna gissa. Och att bara be om pengar är för självklart. Det ger inga poäng...


A.

1 Comments:

Blogger Ninde said...

Låna din lägenhet? Bil? Få del av dina jobbförmåner? :)

1:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home