måndag, januari 14, 2008

Helgens Lillbrorsan

Jo då. Han lever fortfarande. Och är precis lika oblyg som vanligt.

"...Tjeeeena brorsan, hur är läget??..." (lördag kväll och klart onykter)

Här vet jag vad som ska komma tror jag. Men icke.

"...har du köpt någon födelsedagspresent åt mig än?..." (Mer än en månad kvar)

Det hade jag inte. Eller har inte. Trots allt mer än en månad kvar.

"...skit i det, jag kan ta en 500-600 spänn i stället..." (inte mer, skönt. För så mycket har ju du lagt på din bror sammanlagt sen du föddes. Kommer ihåg när jag fick en wunderbaum i julklapp. Innan jag hade bil)

Jaha. Det var ju lite oväntat.

"...alltså, så jävla coolt. UFC gala i England. Vi har hittat skiiiitbilliga biljetter men behöver lite extra. Alltså once in a life time..." "...Har sms:at morsan om det med..." (Bra ide brorsan. Verkligen. )

Jaha. Blygt att bara begära pengarna. Och dessutom. Tydligen inte en lika bra ide på söndagen när jag ringde honom. Märkligt hur något som kändes så rätt kan bli så fel. Sen är det alltid kul att höra pappa A referera till Lillbrorsan som en ekonomisk idiot.

"...jaha, vi betalar. Och sen är han gul som en banan när han kommer hem. Och vi får pynta ännu mer..."

A.

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Gul som en banan? Eh?

Och jag tycker inte alls han verkar vara någon ekonomisk idiot. Tvärtom. Två ofrivilligt kontrakterade sponsorer som ständigt hostar upp mera pengar verkar ganska smart ordnat, om du frågar mig.. ;)

4:54 em  
Blogger Ängeln said...

Haha!!!

Allt för att du ska ligga bra till hos mamma... måste vara förklaringen!

6:21 em  
Blogger A. said...

Ninde: Gul är slang för pank enligt Pappa A.

Och ja, han tänker som du... ;-)

Ängeln: Jag ligger bäst till hos mamma alla kategorier ;-)

11:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home