måndag, juni 23, 2008

Le Mondaig..

Måndag. En alldeles vanlig måndag.

Frånsett att alla verkar tycka att jag ska jobba personligen för dem idag. Står det "utnyttja mig" i pannan? Mkt tveksam.

Och hur stor fantasi har A om han efter ätit Wienerschnitzlar i två veckor väljer schnitzel till lunch. Linda Rosing har ju mer fantasi.

Och när börjar de sända Sommar på radio? Och vilka snackar. Även i år är det min dröm att bli sommarpratare. Måste googla tror jag. Sen kan jag på rak arm berätta för er vilka ni ska lyssna på och vilka ni med glädje kan hoppa över.


Mitt tema skulle vara. A och mänskligheten.
Och allt jag tycker är konstigt. Övertygad om att det skulle bli ett hyllat program.

Ett litet smakprov skulle kunna vara varför eller vem som lurat i 50-åriga tanter och folk från Värmland att den sk "Skunkfrillan" är snygg. Idag har jag sett två tanter med antingen ljust hår i nacken och på sidorna och mörkt uppe på skallen eller vice versa. Har iofs inte vågat gå för nära.
Alla vet ju hur en trängd skunk reagerar...


A.

4 Comments:

Blogger Ninde said...

What on earth where you doing going nära 50 åriga tanter från värmland in the first place?

4:24 em  
Anonymous Anonym said...

Tanterna från Värmland har nog sitt ursprung i Norrbotten. Här skymtar man dem ofta i foppatofflor och en cigg i mungipan. Man kommer aldrig undan.

1:46 em  
Blogger A. said...

Ninde: Det kan jag inte berätta för dig :-)

Anonym: Så kan det vara. Och förövrigt anser jag att Foppa-tofflor ska förstöras... ;-)

2:56 em  
Blogger Ninde said...

Aha. Såpass...:D

3:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home