måndag, juni 23, 2008

Saker som är orättvisa...

Och nu inga större saker som krig, icke-fred, svält och överflöd eller att min granne har en snyggare häck än jag.*

Utan viktigare saker.
1. Måns Zelmerlöv. Mannen som är döpt efter en elak katt får ha en sommarprogram. Inte jag.
2. Jag har i princip ingen semester kvar. Bra tänkt Herr A. Alla kollegor räknar ner. Inte jag. Tur jag trivs ensam...
3. Att det inte finns några chokladbollar att tillgå på hela kontoret. Det stora telekommunikationsbolaget är chokladbollslöst. Skandal.
4. Att 404 har sommarlov. Upprörande. Är han ens färdig lärare?

Fan.

Och dessutom. Vem vet vad en toastmaster förväntas göra på ett bröllop. Jag har aldrig varit toastmaster. Ett vågspel av brudparet...


A.


* Givetvis kring uteplatsen.

14 Comments:

Blogger 404 said...

Jag förtjänar sommarlov. :)

För övrigt tycker jag att du ska spela in ditt eget Sommar radioprogram och lägga ut det här på bloggen. Du kommer ha mycket tid när kollegorna är borta, så gör det gärna på jobbtid. :)

5:59 em  
Anonymous Anonym said...

ja, klart du ska spela in ditt eget sommarprogram!

10:08 em  
Blogger A. said...

404: Sånt här stöd gillar jag. Och jag är inte lika säker på att du förtjänar det.. :-)

Malin: Jag ska nog göra det... :-)

10:53 em  
Anonymous Anonym said...

säg mig vad ditt sommarprogram ska innehålla för musik.

7:18 em  
Blogger A. said...

Jadu... det blir nog en blandning men jag kan garantera att du slipper Tomas Ledin, rap och Kent...

9:38 em  
Anonymous Anonym said...

hahaha. shame on me som faktiskt gillar kent då.

9:55 em  
Blogger A. said...

Alla kan göra misstag Malin... Jag förlåter dig ;-) Min tanke var ju att ha ett glatt och roligt sommarprogram. Alltså passar inte Kent...

10:17 em  
Anonymous Anonym said...

ingen är perfekt ;) jag är lite av den mer melankoliska sorten och därför gillar kents musik. sitter som handen i handsken (jag har gått och fått en släng av klyschsjukan senast dagarna, pardon).

vilken glad musik skulle passa i ditt program då? är inte helt nöjd med svaret som bara innehöll vad som inte skulle passa :D

10:23 em  
Blogger A. said...

Det skulle bli en del Thåström. Och lite Winnerbäck. Och Jonny Cash. Och förmodligen lite mer musik på svenska... (så jag förstår) Och så bryta av med lite Metallica kanske. Sen skulle jag avsluta med något från typ Waterboys. :-)

Sen beror det ju på vad jag skulle prata om. Musiken måste ju passa...

Men duger det som svar? ;-)

11:12 em  
Blogger A. said...

Och när jag tänker efter så var det ju inte direkt den muntraste musiken heller haha...

11:13 em  
Anonymous Anonym said...

ja, thåström och winnerbäck är väl ändå i klass med kent :D

och tack för svaret, a!

7:14 fm  
Blogger 404 said...

När planerar du att "sända" detta program då?? =)

12:25 em  
Blogger A. said...

Malin : Sen skulle jag avsluta med The Price av Twisted Sisters... ;-)

404: Så snart jag fått ihop det... Kankse skulle ha en ljudblogg ett tag..:-) Hur gör man det?

5:31 em  
Blogger 404 said...

A: Vet inte riktigt. Har inte gjort det själv. Hittade dock följande länk:
http://blog.podcast.com/podcastcom-faq/what-equipment-do-i-need-to-make-a-podcast/

11:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home