lördag, april 25, 2009

Le Grinolle

Jag och min gudson kommer inte överrens.
Om flera saker men det är en sak som är extra viktig.

Han kan inte böla varje gång jag tar i honom.

Övriga småpunkter han måste jobba mer på är;
  • Skratta när jag lyfter upp honom och låtsas tappa honom.
  • Uppskatta att jag försäkrar honom om att jag ska lära honom allt som är viktigt här i livet.
  • Förstå vitsen av att ha mig och inte Farmor som närmast allierad i fråga om godis och onyttigheter.
  • Tycka att det är skönt att jag inte pratar bebis-språk med honom.
  • Lära sig svara när jag ropar på honom.

Men jag är inte trulig. Han får ett par månader till på sig.
Men han gör inte bara fel.
Jag uppskattar verkligen att han hade sina fotbollspuppor på sig idag. Trots att de var alldeles för stora. Bara för att visa att han gillar sina presenter från sin Don. Tydligen gillade han inte sin Adidasjacka dock.

Men just nu har vi en del att arbeta på. Främst han.


A.

Just ja, eftersom Emster lätt överpretantiöst kallar sig bokrecensenten utan att ens antyda ngt om en bok så kan jag faktiskt tipsa om en åt henne. "En sorts kärlek" av Ray Kluun. Läste ut den i solen idag. Och åkte pronto och köpte tvåan. Eller uppföljaren som Bokrecensenter som Emster säkert kallar det. Tvåan är väl typ Die Hard 2 i deras värld...

6 Comments:

Anonymous Y said...

Åh, finns det en tvåa?? Jag läste den första och älskade den trots att jag grät en hel del..

8:23 fm  
Blogger emster said...

Ooo. Jag tackar för tipset. Ska genast läsa.

Och vad menar du??? Tycker du att jag bokbloggar för lite??? Och PRETTO!!!!??? SAY WHAAAAAT!

3:25 em  
Blogger A. said...

Y: Japp, finns en tvåa. Änklingen. Har inte börjat med den än dock men första var sjukt bra. Och fan om det inte ryckte lite i ögonlocken ibland. Måste haft solen i ögonen... ;-)


Emster: Den är fantastiskt bra. På riktigt. Och inte är du pretto. Men roligare att skriva så. Och dessutom skrev jag ÖVERpretto...:D

4:29 em  
Blogger emster said...

Fifan va taskigt.

Men ja ska läsa. Kanske ngt för planet till NY...

8:26 em  
Blogger A. said...

Nej Emster. Inget för en som ska åka iväg och gifta sig alls. Defintivt inte på den resan. Lova det!

Och förlåt. Menade egentligen inte det jag skrev ;-)

9:43 em  
Blogger emster said...

Okej, jag får läsa när jag kommer hem då. Vill inte bli ledsen i NY =)

11:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home