onsdag, april 08, 2009

Le Påsk

Ikväll drar jag. Le Stuga.

Plockar Lillbrorsan och sen raka spåret. Ryktas om längdåkning imorgon. Lillbrorsans ide.
Han tycker jag ska låna farsans grejer.
Fjällskidor.

Han ska åka racerskidor. Han vill nog förnedra mig. Och då blir det ingen gratiskväll på Eriks för honom. Det ska han ha klart för sig.

Och som vanligt när han och jag gör något så betalar jag. Med glädje.
Den här gången tänkte jag att han skulle bidra med något. Så jag bad honom fixa en termos med kaffe till oss att ha i bilen. Speciellt med tanke på att han ser dåligt i mörker och inte vill köra då.

Svaret var lika självklart som att björnar skiter i skogen.

- Nja du A. Det kan bli svårt. Vi har inget kaffe hemma.

Så;

Bättre begagnad Lillbrorsa bytes mor vad som helst. Inbytesprylen får gärna vara trasig.
Han har ingen värde, varken monetärt eller emotionellt.
Så vad får man för en Lillbrorsa?


A.

22 Comments:

Blogger Serafim said...

Duger han som sällskapsdjur?

11:33 fm  
Blogger Ninde said...

"Han har ingen värde, varken monetärt eller emotionellt."

Som småsyskon lider jag med honom. Kan inte vara lätt att ha dig som storebror... ;)

11:38 fm  
Blogger A. said...

Serafim: Jo det tror jag. Lite bitsk...

Ninde: Det är inte lätt men härdande ;-)

12:52 em  
Blogger Serafim said...

Men det går väl att uppfostra? Bitsk på vilket sätt...

Med tanke på hur många katter som är rätt värdelösa som sällskapsjdur kanske det kan funka ändå.

12:57 em  
Anonymous Flickan som älskar din blogg said...

Äntligen!!!
Har länge funderat vad jag kan göra av min lillasyster - lätt att jag byter!
Iofs så verkar de lida av samma släng av egotripp och hon är oxå ganska så bitsk så jag vet inte om du vinner nåt på det...
Men hon älskar att köra bil, så du det kan hon iaf hjälpa till med. (Fast då rekommenderar jag att du tar en valium eller nåt innan för hon kör så illa att man nästan längtar efter att få lämna in...)

Hmmm...sålde inte in henne så bra där va...? ;o)

1:43 em  
Blogger A. said...

Serafim: Han klassas lätt in under kategorin "Ett värdelöst sällskapsdjur"...

Flickan: Hm. Verkar som de har gått i samma körskola också. Livrädd när jag åker med LB... Och mamma skulle ju vilja ha en dotter så ett byte kanske inte är fel...

1:51 em  
Anonymous Flickan said...

Vid närmare eftertanke så kanske jag kan byta mig själv mot din lillebror? ;o)
Jag kör dessutom riktigt bra (trots vad syrran påstår, men hon har ändå ingen talan och är dessutom den enda som klagar...), älskar snö och skidor!

4:53 em  
Anonymous Flickan said...

Glömde ju säga att jag är ett fantastiskt trevligt sällskap oxå! ;o)

5:01 em  
Blogger A. said...

Låter ju mycket intressant flickan:)

5:34 em  
Anonymous ck said...

Vi gillar LB!

8:35 em  
Anonymous Flickan said...

Så jag lyckades sälja in mig själv iaf då? :o)
Hoppas du får en kanonhelg med lillebrorsan, han e säkert inte så dum att ha ändå ibland...? ;o)

8:50 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Du kan få min man.
Han har visserligen ingen som helst kontakt med sitt känsloliv, han heller. Men ryktet gör gällande att det följer med en sommarstuga på köpet. Och en båt.
Huset behåller jag, lillebrorsan måste ju bo nå´nstans.
vad vill du ha i mellanskillnad?

9:06 em  
Blogger A. said...

Ck: Byte var det som gällde.
Flickan: Ibland är han snudd på okej. Som nu, han sover.
Fru R: Taget direkt!

10:48 em  
Anonymous Flickan said...

Efter ett par dagar tillsammans, är han fortfarande ok då?
Jag är besviken över att jag inte lyckades sälja in mig bättre än att du tog erbjudandet om Fru R's man...
Har nu spenderat ett par dagar med min lillasyster och trots att det var ganska trevligt i början så känner jag att jag håller på att bli desperat i byteshandeln... Funderar just nu på vad mer jag kan slänga in i budgivningen... ;o)

10:54 em  
Blogger A. said...

Flickan: Han skötte sig bra. Men skönt att vara hemma igen. Och nu räcker det med LB på ett par dagar. Och ska vi vara ärliga så var jag mest sugen på Fru R's mans båt.

Men låt oss se om du kan toppa det. Borde funka, han har ett par klara aspekter som väger emot honom ;-)

1:57 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

"Men låt oss se om du kan toppa det. Borde funka, han har ett par klara aspekter som väger emot honom ;-)"

Vem? Min man eller?

Följer budgivningen med spänning.
Vem vet, jag kanske är lycklig ägarinna till en alldeles egen Lillebror innan helgen är över PLUS att jag blir befriad från bottenmålningen. Lucky me!!

9:35 em  
Blogger A. said...

Fru R: Bottenmålning? Det sas det inget om först. Och det som främst ligger din man i fatet är ju just att han är man... Har ju redan brorsor...

11:12 fm  
Blogger Winnie The Pooh said...

Men A, VARFÖR tror du jag vill bli av med maken och passar på att slänga med en båt samtidigt om det inte är för bottenmålningen? BTW Maken har en egen lillebror, så det här verkar inte bli nå´n riktigt bra bytesaffär för dig...
Jag har en lillasyster i Lund. Studentska, typ 22 år, pluggar statvetenskap. Om jag skickar med henne, kan du tänka dig att ta hand om maken också då? Han är inte så underhållskrävande, lite San Pelegrino, Dagens Industri, aktuella börskurser och en fotölj räcker gott.

2:23 em  
Anonymous Flickan said...

Oj, oj, oj... jag som började tro att jag förlorat matchen här (var själv sugen på båten innan bottenmålningen kom på tal)...

Tänkte ett tag att det kanske räckte att jag råkar vara en väldigt trevlig tjej men nu har ju Fru R "slängt in" en 22-åring i förhandlingen...hmmm...får tänka lite till på det här... :oS

Annars började jag fundera på att erbjuda dig ett medlemsskap i en väldigt bra fotbollssklubb, men gissar att du då ändrar uppfattning om att jag faktiskt är så trevlig som jag påstår... ;o)

5:14 em  
Blogger A. said...

Fru R: Now were talking... :D

Flickan: Ja, du får ju vässa ditt erbjudande lite...

Men till er båda. Jag är oerhört smickrad. Men har ni tänkt på att någon, i ditt fall du Fru R, ska dras med Lillbrorsan?

Flickan, ja du vinner ju en A i alla fall :D

5:26 em  
Anonymous Flickan said...

Ja, jag har ju allt att vinna! :oD

Hjälper det om jag säger att jag inte heller är äldre än 22? (fast det skrivs ut med andra siffror...)

Och vad det gäller din LB så kommer han att få en utmaning när han ska handskas med min lillasyster... ;o)

10:33 fm  
Blogger A. said...

Hehe. Låter utmärkt. Jag är också 22. Med andra siffror.

12:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home