söndag, april 05, 2009

Nykter på krogen...

För första gången igår. Har ju sagt att jag inte vill se hur folk som mig själv egentligen beter sig på krogen när de är berusade. Igår var jag nykter och reagerade bara på en person på hela stället.

Kompis X som inte ville gå hem när vi andra gick.

Och jävlar så skönt att gå och lägga sig nykter.
Komma ihåg hur maten man käkade på kvällen smakade. Ja, McD kan vara en smaksensation vid den tiden. Och framför allt är det sensationellt hur det kan smaka exakt likadant varje gång. Varken mer (definitivt) eller mindre än likadant varje gång.
Och dessutom så var det nästan godare med loka just då.
Åka bil hem. Sin egen bil. Inte illa alls. Skjutsade till och med hem folk. Var den snälla killen.



Annars bockar vi av;
Middag hos M&P.
Lekt med bollar i Rålis.
Sol.
Försökt handla något snyggt till mig men gett upp.

Städat. Diskat. Och allt sånt.

Nu avslutar vi lite snyggt med en fotbollsmatch. Och lite kaffe.


A.

5 Comments:

Blogger Ninde said...

Lekt med bollar i Rålis? Hundtricket fast utan hund alltså? :)

1:29 em  
Blogger A. said...

Hehe. Precis, men istället för en dreglande hund hade jag med mig 4 dreglande kompisar. Men ingen tjej verkade tycka att de var värda att klappa på :D (eller mig för den delen...) Och det kan jag nog förstå...

3:15 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Nykter på krogen? Är du med barn?

10:18 em  
Blogger A. said...

Nja. Måste man inte ha sex för att bli det. Om vi bortser från faktumet att jag inte är kvinna? ;-)

9:56 fm  
Blogger Ninde said...

Fyra dreglande kompisar och ingen tjej vågade komma fram. Märkligt hörru. Kanske hade underlättat en aning om du inte haft dem i koppel..;)

10:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home