tisdag, september 08, 2009

Årets idiot...

Efter ha gått upp tidigt imorse, förlängt mitt autosvar på mejlen om att jag är sjuk och lagt mig i soffan blir jag lite nyfiken.
Det har gått ca en 1 timme.
Några har mailat.
Några har varit så vänliga att de mailat två gånger. Den andra gången med krya på dig hälsningar och att jag ska vila ut.
Då kommer ett mail.
Inte oviktigt. Däremot inte alls akut.
Ser att mitt autosvar går igång.

En minut senare ringer idioten.
Och börjar samtalet med.

"...Jo jag läste att du var sjuk..."

Bra ide att ringa då.
Idiot

A.

5 Comments:

Blogger Ninde said...

"Jo, jag läste att du var sjuk.."

"..så jag tänkte att du kunde jobba lite gratis på din karensdag?" eller?

Vilken idiot. Snälla säg att du förklarade för honom att du låg döende i svinisen och att han personligen bar ansvaret om du trillade av pinn av ansträngningen att prata med honom i tfn? ;)

4:15 em  
Blogger A. said...

Ja, borde ha sagt det. Men snörvlade fram om att vi fick ta det här senare och är det akut fick han ringa till kundtjänst. Kundtjänst skrämmer bort de flesta. :D

4:21 em  
Anonymous Penny said...

Eh, är det här samma snubbe som ringde när du låg på semesterstranden? Han kommer garanterat att ringa dig i Portugal också.

I knit so I don't kill people. Min kollega ringer mig med jämna mellanrum mitt i natten och skriker förtvivlat att datorn äter upp hans bokstäver. Senast nu då inatt. Lär sig aldrig.

Tack, liksom.

5:42 em  
Blogger A. said...

Inte samma person. Det här är en riktig dåre...

På allvar? Äter upp bokstäverna? Ska jag prata med honom? ;-)

8:53 em  
Anonymous Penny said...

På allvar.

"NN, lugna ner dig nu. Tryck insert och fortsätt sedan skriva."

Som vinst varje gång.

11:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home