onsdag, augusti 19, 2009

Min briljanta ide.

Om vi ska vara lite ärliga nu.
Hur många tycker inte att det värsta med middag är att komma på vad man ska äta?
Man går runt som en jävla fåne i affären och det slutar alltid med att man köper bacon?
Precis sånt som får en att längta efter matpillret.
Ja ni vet vad jag menar.

Varför varför har inte mataffärer börjat med en liten hylla, vagn eller ställ med "Dagens middag".
De letar fram ett recept. De ställer fram allt som behövs. Kanske tom plockar ihop färdiga korgar med allt som man behöver för att laga det.
Sen kommer såna som jag , tar en korg, åker hem och lagar det.
Äter det.
Jag kan villigt erkänna att jag inte ens skulle reflektera över vad det kostade. Om det var pelikankött. Eller något alls. Bara köpa det.
Sen skulle de kunna lägga ner lite chokladbollar som efterrätt.

Jag är helt övertygad om att det skulle bli en storsäljare. Helt säker.
Så vart mejlar jag min ide?


A.

10 Comments:

Blogger Mr E said...

Helt ärligt, det där är en lysande idé. Jag hade hoppat på tåget direkt och köpt korgar. Hatar att alltid behöva komma hem med samma gamla tråkiga nöd-mat.

Maila till din lokala matbutik? Erbjud dig att leda projekt matkorg, mot en rimlig kostnad?

4:38 em  
Blogger 404 said...

Det finns redan, så klart, med hemkörning! :)
En snabb sökning gav: middagsfrid.se
Även mataffären.se har den varianten, fast där verkar de bara ha recept för 4 personer. Men som koncept fungerar det.

6:06 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

I Götet,A (och Mr E...) heter de http://www.middagsmaten.se/

Men du är ganska söt i all din entusiasm när du tycker dig kommit på nå´t nytt!

Fru R
-så där lagom kvinnligt överlägsen...

7:40 em  
Blogger A. said...

Mr E: Visst är det en lysande ide.

404: Nu var det ju så att jag pratade inte om olika webbsidor som Mr E försod. Vi pratar om affärer, man kommer in, ser erbjudandet tar med det och handlar resten man behöver...

Fru R: Se ovan. Jag vill inte sluta handla i affärer. Har inga planer på att bli så enormt introvert och internetbunden att jag gör allt via nätet.

A - Lagom tonårstrotsig.

8:01 em  
Blogger A. said...

Och Fru R, lite söt är jag allt. ;-)

8:01 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

8:33 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Men det är ju det jag säger; Enbart en man kan förstå en man...
Och ja, du är nog ganska trotsig om du väljer att släpa runt i affären när du kan få det hemkört...
*suck, suck, suck*
Tur att du är söt, annars hade man väl blivit arg på dig på riktigt? ;-)

8:36 em  
Blogger Ninde said...

Briljant idé. Om än lite i senaste laget.. Kanske kan du lansera den lokalt i Northern Hoods? ;)

11:01 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Vaddå sent lanserat? Visa mig en butik som har så? :-D

2:08 em  
Blogger Ninde said...

Tänkte på att resten av världen, som inte nyss skaffat dator hemma redan gått över till nätversionen...;)

3:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home