söndag, augusti 16, 2009

Karaktär eller självklara beslut?

Vi tar dem i ordning.

Fredags. Jag tog nog bara ett dåligt beslut i fredags och det var att inte åka hem från jobbet tidigare. Inget ovanligt i alla fall.

Sen kommer vi till lördag. Dagen då min starka karkatär verkligen ska visa sig. Den är extra stark om det rör sig om alkohol och idrott.*

Lördagmorgon.
Coach ringer och frågar om jag kan vara med på bänken. Just utifall någon gör illa sig. Jag lider ju av en elakartad sträckning. Ni vet en sån som läkte på 3 dagar när man var tjugo och nu tar ett par månader.
Självklart kan jag vara med.
Som back-up. I nödfall. Det vore ju inte bra att slå upp det.

Gissa vem som med glädje kastar sig in i matchen med ett vrål och ett fånigt leende.
Gissa vem som har skitont nu.

Lördagkväll. Jag ska verkligen inte gå ut. Verkligen inte.
Tackat nej till erbjudanden hela dagen.
Kompisar ringer vid halv tio. Jag är i La Casa A. De är inte där.
Frågar om jag ska komma över.
Självklart säger ja.
Taxi. Många kronor.
Är där till två. När värdinnan för en timme redan gått och lagt sig.
Vid två finns det tydligen bara ett svar i min värld på frågan om vi inte ska ta en liten sväng förbi en öppen krog.
Ja, det är ordet självklart jag menar.
Så iväg till krogen. Kommer dit klockan 02.20. Är där till 02.50 och hinner dricka lite mer sprit.

Sen så hem.
Där jag höjer fastpriset på taxin för att chauffören är så trevlig.
Dessutom frågar jag honom om det är okej för honom. Jag hör min röst säga det.
"...om det är okej för dig..."
Svårt att se att det inte skulle vara okej för honom.
Någonsin.

Söndag. Storm. Utemöbler flyger över nejden.
Vad grannarna inte vill se är en bakis A i Batman-kallingar springa runt och jaga dem samtidigt som han utstöter små ljud av smärta efter trampat på en sten.

Men kul hade jag.
Måndag imorgon. Ses på jobbet.

A.


* Som alla vet är det inte bra att kombinera.

14 Comments:

Blogger Winnie The Pooh said...

ha, ha, ha!!
underbrat, då är vi uppenbart två som inte kan säga nej till drickat...

P.S Jag hade med glädje sett dig ränna omkring efter utemöbler enbart iförd Batman-kallingar...
BTW Batman-kallingar??

11:02 fm  
Blogger Ninde said...

Batmankallingar? Är du fem år eller? ;)

..och du kanske borde kolla av You Tube för säkerhets skull. Ifall dina grannar fattat hur man lägger uåå klipp..he he

1:22 em  
Blogger A. said...

Fru R: Visste väl att jag kunde lita på dig ;-) Och förstår att du skulle vilja se det hehe.

Ninde: Nej. Jag är 32.

Batmankallingarna: Ascoola. Alltså inte det töntiga batman-märket utan serien där slagsmålen beskrevs som "poow" "bang" "boom"... Och fan vad fula och osexiga de lät när jag beskrev dem haha.

1:56 em  
Blogger Ängeln said...

Jaaa skoja inte. Det finns inga ursäkter för Batmankallingar om man inte är 5 år...

2:15 em  
Blogger Ninde said...

"..Utan serien där slagsmålen beskrevs som 'poow' 'bang' 'boom'."

Omtänksamt A. Ifall hon saknade något att läsa just då, eller fanns det någon annan tanke bakom att välja dem especially till krogrundan? ;)

2:42 em  
Blogger A. said...

Ängeln: Ja, jag börjar förklara det samtidigt som tjejer slutar använda kläder med en tecknad katt på...

Ninde: Hehe. Det fanns en anledning. Vill ju inte att hon ska ligga vaken. Då kan hon läsa lite. Eller jag som i det här fallet...

3:18 em  
Anonymous Penny said...

Stackars karlar.

Jag hejdade en 37-årig singelkollega med orden "Hjärtat, du lär aldrig få ligga med en karl igen om du köper de där Hello kitty trosorna!"
Hon avstod faktiskt.

Men Batman, really now?

9:38 fm  
Blogger A. said...

Kanske du skulle kommit med det tipset för länge sen Penny... :D

12:16 em  
Blogger A. said...

Fan nästan så jag borde lägga upp en bild för det är ingen som förstår hur coola de är. På riktigt alltså!

12:16 em  
Anonymous Penny said...

Mhm, jag skyller på att jag kom in sent i hennes liv. Hon erkände sedan att Snobben också fanns representerad i garderoben.

Den andra kollegan är gift och har barn och har uppenbart tappat omdömet. Hon kom tillbaka efter lunchen och hade handlat något citat: "special till helgen". Vad undrar du? Jo, ett par hello kitty trosor.
Jag fick lämna rummet innan munnen förstörde mammas försök till fin uppfostran. Suck...

Du kan aldrig vinna med Batman, hajar du väl? Bild eller inte så blir det öppet mål för oss andra...

1:33 em  
Blogger A. said...

Hmm... Snobben och Hello Kitty är ju kanske inte det sexigaste varianten på underkläder. Ska jag slänga Batman och låtsas om om det aldrig hänt...

Nu får jag ju iofs inte ligga med andra kallingar heller så tycker det är lite hårt att skylla på dem även om det känns bättre att det är fel på dem än mig :D

2:07 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Fast A.
Ponera ATT du får ligga; skulle just Batman-kallingar kännas som det bästa valet av underkläder i den situationen?
Personligen är jag skit-känslig för så´nt , inte för att jag tänder av på kallingarna utan för att jag är rädd att jag skall börja garva och sabba alltihop...
Men du, när kommer den där bilden egentligen?

7:46 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Är inte du 33?

7:48 em  
Blogger A. said...

Nej 32. I en vecka till hehe...

9:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home