tisdag, juli 28, 2009

Two down two to go...

Då var två veckor av semestern avklarade. Och bara ett större missöde. Kommer att beskrivas senare men det involverar bland annat;
Inbrott i min egen lägenhet.
Personer på serviceyrken som inte ska vara där.
Låssmeder.
Hotellbokningar.
Vatten som gått för kompis tjej.
Och en allvarlig moralfråga.

Annars så har jag vart hos Le Twin på ön med bron till. Det var skönt.
Jag har även badat och kastat wowoba.
Jag har bestämt mig för att måla om.
Jag har upptäckt att det är skitjobbigt att börja träna fotboll igen efter ett uppehåll.
Jag har spöat familjen i äventyrsminigolf.

Sen till det mest häpnadsväckande beteendet under semestern.
Min mail har autosvar att jag har semester. Men ibland ringer någon.
Som häromdagen.
Jag svarar som vanligt.
"Yo det är A"

Hör att det är en kund. Som frågar om jag jobbar eller har semester.
Jag svarar att jag har semester och är på en badstrand.

Hur anser ni då att repliken från den personen bör vara då?
Och hur tror ni att det var?

A - Oj, då tar vi det här när du är tillbaka.
B - Oj, ursäkta att jag stör. Vet du vem som kan hjälpa mig med det här?
C - Jasså, så skönt. Jo det är så här att...

Vinnaren får en mjukglass.

A.

6 Comments:

Blogger Serafim said...

Ge mig ett C!!!

9:44 em  
Blogger 404 said...

Ge mig en glass!!!
Alltså svaret är C, men jag vill hellre ha en glass än ett C som Serafim verkar vilja ha... =)

11:36 fm  
Blogger Jäl said...

wowoba???

Då gissar jag på A eller B.

Om jag får rätt får du en mjukglass.

1:38 em  
Blogger Serafim said...

Övertygad om att glassen är toksmält när den kommer hit..

1:58 em  
Blogger A. said...

Serafim, Jäl, 404: rätt svar ska vara A och C.

Hur man borde svara och hur dåren svarade.

Wowoba - Vattenstudsboll. Sjukt kul.

9:58 em  
Blogger Jäl said...

SNARK!! Jag känner mig lurad...

Går och köper egen mjukglass, en stor.

9:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home