lördag, oktober 10, 2009

Halloj...

Hej på er.

Efter en vecka i sjuksängen följt av två på sjukhus är jag hemma nu i alla fall. Mår rätt okej men är inte frisk än. Men klart på väg åt rätt håll.

Ett litet batteri med tabletter med mig hem. Vilket är ett problem.
Jag skulle ha väldigt svårt att bli tablett missbrukare. Jag kan nämligen inte svälja tabletter. Då underlättar det inte med 10 stycken om dagen.
Stora som tumnaglar.*

Men hemma i La Casa A nu i alla fall.
Med vissa restriktioner. Som tex.

Ät. Jag har tappat 12 kilo. Har vissa drag av krigsfånge över mig.
Jag kan dessutom nå runt mitt lår med tummar och lillfingrar. Det har jag inte klarat sen jag var 12 tror jag. Om ens då. Eftersom jag borde haft mindre händer då.
Sov ordentligt. Funkar inte på sjukhus.
Få inte feber igen.
Blir frisk.
Promenera.

Men nu väntar två veckors sjukskrivning. Och resan till Portugallien kan jag glömma.
Utomlands ska jag inte enligt läkaren.

Men jag lever och mår bättre.
Kanske inte det roligaste inlägget i Le Bloggs historia. Men har lite roliga sjukhusanekdoter. Snart.


A.

* Naturligtvis inte. Ytterst normal typ Panodil-storlek.

17 Comments:

Blogger Winnie The Pooh said...

Åh, vilka glädjande nyheter!
Eller ja... Bortsett från det där med tabletterna och de tolv kilona och resan och allt annat helvete...
Men bortsett från det gôtt att ha dig tillbaka! Jag har saknat dig!

kram
Fru R

9:08 em  
Anonymous Oj said...

åhh, vad roligt att du mår bättre! sköt om dig :)

2:01 fm  
Blogger 404 said...

Det är visst ett roligt inlägg. Det är roligt att du är tillbaks och att du mår bättre! Krya på dig nu!

8:49 fm  
Blogger Skitsur said...

när jag var liten, så mosade mamma tablettterna på en sked och blandade ut med lite vatten eller saft. Du får göra nått liknande, eller få hem mamma a som fixar det?

10:21 fm  
Anonymous Ida said...

Åh. Kram på dig! Ät chokladbollar så är du snart uppe i din matchvikt igen ;-) Kul att höra att det går på rätt håll nu, A.

12:09 em  
Anonymous Y said...

Underbart att läsa att du är tillbaka. Nu hoppas jag på att kroppen börjar återhämta sig ordentligt så att du snart känner dig som vanligt igen!

2:09 em  
Blogger A. said...

Fru R: Man tackar. Och jo, glada nyheter att vara hemma. Typ 25% friskare direkt..

Oj: Jag gör mitt bästa och tack.

404: Du vet då alltid vad du ska säga. Smooth talker haha...

Skitsur: Jag frågade om man fick göra så. Det fick man inte :-( Men hittills har det gått ganska bra. Bara en som hostats ut hittills. ;-) Mamma A ska inte hit och fixa det. Hon är sjukt överbeskyddande för tillfället. Ganska jobbigt. Men hon vill bara väl och lagar mat åt mig så jag antyder inte ens det... :D

Ida: Har ju förbud mot chokladbollar. Och allt annat gott för tillfället. Men så fort jag får äta det så ska jag smälla i mig en hel ask hehe.

Y:Saker går åt rätt håll men jag märker att det är en bra bit kvar. Orkar ta promenader på ca 10 minuter innan jag är helt slut. Inte direkt vad jag är van vid...

7:43 em  
Anonymous moisthlm said...

Men himmel, vilken pärs! Hoppas att du tagit dig igenom det värsta i alla fall. Kramar spinkis!

9:41 em  
Blogger Ninde said...

Välkommen tillbaks! :)

10:35 fm  
Blogger Skitsur said...

ok.. men jag har sett på vetrinär-program på tv hur man med ett flinkt tryck mot strupen kan få hundar att svälja tabletter.. är det ok då?

11:25 fm  
Blogger A. said...

Moi: Tack tack. Och jo, Spinkis är nog ett lämpligt namn hehe.

Ninde: Tackar. Snart orkar jag skriva lite också. Ska bara satsa äta lite först.

Skitsur: Det skulle nog funka. Klämmer man lite flinkt själv eller behöver man en flink klämmare? ;-)

1:48 em  
Anonymous Polly Pretty Pants said...

Krya på dig massor! Inget är som sin egen säng!!!

Ät tyyyp goda pannnkakor eller våfflor med massa sylt & glass....eller bara massa massa glass som du sedan kan skriva gästinlägg om i min matblogg :-)

Det finns finfina sådana där tablettkrossare för gammelfölk som funkar asbra!!! Köp en sån...
http://www.aktivvardag.se/shop/?artnr=06105

2:38 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt att du är tillbaka - hoppas att du kommer att repa dig snabbt!

Längtar efter att höra roliga anekdoter om sjukhusvistelsen!

Massor av krya-på-dig-KRAMAR från lilla fröken

5:07 em  
Anonymous dot said...

oj-voj vilken pärs du åkt på, men fantastiskt att du är hemma och kryar på dig, kram!

8:01 em  
Blogger A. said...

PollyPP: Läcker pryl. Problemet är att de inte fick krossas eller delas. Skulle vara i rätt storlek för att tas upp på rätt sätt. Men jag lär mig...

Lilla fröken: Tack tack. Mår mkt bättre, kanske du inte ska ha för höga förväntningar på anekdoterna... så jäkla roligt var det inte där ;-)

Dot: Tack tack. Känns så skönt att vara hemma.

8:32 em  
Blogger Skitsur said...

Du behöver nog en flink klämmare, som kan rufsa dig i håret efteråt och säga "duuuuktig pojke" =D

9:08 em  
Blogger A. said...

Trodde nästan det haha... även om jag faktiskt använder liknande uttryck för att berömma mig själv efter fått i mig en tablett ;)

10:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home