fredag, januari 08, 2010

Jag är så rolig...

I onsdags sprang jag på en kompis frus syrra. Vi började naturligtvis prata lite eftersom vi känner varandra.
Och eftersom jag är så trevlig.

Hur som kom vi fram till att det var dags för kompisen att ha en fest. Eller hennes syrra och man vill se det så.
Och så kom vi på att de byggt ett nytt kök.
Slutsatsen blev alltså att de borde ha en "Köksinvigningsfest".
Och eftersom vi är så extremt roliga båda två så skickade vi varsitt sms*, jag till min kompis och hon till hennes syrra med texten.

"Jag kommer gärna den 30:e. Ska bli skoj med fest. Ledsen för sent svar men var tvungen att kolla om jag kunde"

Snabbt svar från min kompis som undrade vad jag menade. Svaret blev då att det gällde med inbjudan vi fick på nyårsafton från dem.
Ingen av dem ihåg det. Fullt naturligt eftersom det inte hänt.
Men trodde till slut att de på fyllan bjudit in till fest. Men för vara på den säkra sidan så säkrade vi upp med en kompis som var med på nyårsafton.
De spelade med utomordentligt.

Igår fick jag ett sms från syrran. "XX är helt knäckt, hon kommer inte ihåg alls att de bjudit in till fest men ska ha en nu"

Haha. Vi är så roliga.
Vi enades om att berätta sanningen under festen.

A.


* Världens bästa uppfinning.

12 Comments:

Anonymous Penny said...

Lysande. Verkligen lysande.

12:54 em  
Blogger Ninde said...

Elakt A, verkligen elakt. Men kul. Fast är du beredd på deras hämdaktion sedan? ;)

1:02 em  
Blogger Mr E said...

Humor, verkligen humor. Jag måste göra likadant nån gång, lätt!

Utgår från en rapport från deras reaktion när dom får höra sanningen.

1:08 em  
Blogger Peppe said...

Hahaha! Strålande! Jag är imponerad och vill också bli bjuden på köksinvigningsfesten.

1:40 em  
Blogger A. said...

Penny: Visst är det. :D

Ninde: Elakt? Är det inte elakt att inte bjuda in på fest då?

Mr E: Rapport kommer.

Peppe: Du missförstod. Du får ju bjuda in dig själv ;-)

2:17 em  
Blogger Ninde said...

Elakt att inte bjuda in på fest? Jodå, men vi förlåter dig. När ska vi komma? ;)

3:34 em  
Anonymous ofelia said...

yes, du är rolig ;)

6:33 em  
Anonymous Y said...

Det är så briljant att jag medan jag skrattar funderar på vem jag ska köra den mot!

10:27 em  
Blogger Serafim said...

Aha håller med Ninde.. SÅ när?

7:57 em  
Anonymous moisthlm said...

Den mest genialt genomelaka idén någonsin! Det enda felet är att jag inte kom och tänka på den, typ.

9:55 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

A, du kommer förvandlas till en stenstod för det här. Minst...
Fast lite kul är det förståss...;-)

2:39 em  
Blogger A. said...

Ninde:Enligt mitt upplägg så får du ju bjuda in dig själv ;-)

Ofelia: Visst är jag :)

Y: Den är för bra för att inte testa eller hur!

Serafim: Säger som jag sa till Ninde, bjud in dig själv :D

Moi: Genomelakt? Nja... ;-) Men jag låter dig gärna använda den och ta kredden själv sen ;-) Och att jag använder ordet kredd är för att verka yngre än vad jag är.

Ex-Fru R: Stenstod. Didn't see that coming, hoppas bara det blir efter festen annars kommer jag verka väldigt stel :D

3:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home