onsdag, augusti 24, 2011

Tintin, Nasse eller Karl-Alfred?

Eftermiddagens fika lanserade jag ämnet serier från när man var liten.
Direkt kommenterade någon att Bamse var kommunist.
Att någon fransk forskare dömt ut Tintin* som gay.
Och helt plötsligt var diskussionen igång om vilken seriefigur som var "mest"'gay.
Sjukt moget. Och sjukt kul.
Nalle Puh pga sin röda "magtröja"
Lille Skutt för att han är rädd för allt och fjollig
Alexander Lucas för han är den enda i Kalle Anka som har en frisyr?
Det var några av förslagen.

Min röst låg på Sälle i Rasmus Nalle. Hängselbyxor, bar överkropp och skepparmössa.
Som tagen ur Village People.

Efter lite googlande vann Sälle.
Eller har vi missat någon?

Och i övrigt är Modesty Blaise, tecknad eller inte så het.


A.

* protesterade mot räddgrejen på Lille Skutt med motiveringen att jag också är sjukt lättskrämd.

4 Comments:

Blogger Ninde said...

Lille Skutt är definitivt hetero. Han har fru och barn upptäckte jag när jag satt barnvakt sist...däremot måste väl Skalman vara gay. Och KTH:are?

Sälle är nog svårslagen. Möjligen bara nån smurf som trumfar honom.


Ok. I valet mellan Modesty Blaise och Jessica Rabbit? ;)

9:56 fm  
Blogger A. said...

Lille Skutt är att slå in öppna dörrar. Det är bara maskering... ;-)

Skalman tror jag är asexuell. Han får sitt genom konstiga räkneformler hehe.

Modesty Blaise vinner ju lätt. Om jag minns rätt så var hon tom naken ibland i den tecknade varianten. Oerhört upphetsande för en 12-åring.... :D

10:09 fm  
Blogger Ninde said...

Tror du har fel där. Lille Skutt är hetero..

Skalman däremot har bara inte kommit ut ur garderoben än..;)

Naken Modesty? Vad läste du för blaskor som 12 åring..ha ha

10:58 fm  
Blogger A. said...

Fantomen är mest gay har vi enats om.
Trikåer. Kallingar utan på och en mask.

Läste vuxenversionen hehe. Eller kollade bilderna.
Får nästan rota lite i garaget hos MoP. I brist på annat. Haha

5:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home