fredag, september 30, 2011

The Guru

Idag kallade chefen (nyanställd kvinna från annan bransch*) till lunchmöte.

Vi skulle få lyssna på hur man - TADA - får våra kunder att arbeta mobilt!!!

Vilken kioskvältare. Och hur bra är inte han killen som höll i det.
Aldrig vart med om en sån waste of time. Jag kunde exakt allt och kunde dessutom förklara för honom att jag har kunder som är större än vad han någonsin fått jobba med. Ingen slump att han lämnade vår avdelning.
Och ja. Fredagar är dagen då egen beundran är okej. Alltså kan jag låta extra dryg.

Men chefen har fått för sig att han är fantastisk.

Undrar om jag ska söka en konstig tjänst och slänga mig med branschtermer och bli uppskattad.

Sen kan jag erkänna att han är duktig faktiskt. Men det är lite felriktad.


A.


* Har inget med att hon är kvinna i stort att göra. Det var bara för att berätta vem hon var.