söndag, september 11, 2011

Då så.

Hey hey

Not gonna sleep tydligen.
Underbart med en dag med dop. Kan inte bli bättre tycker jag.
Få sitta i en kyrka och låta ett barn få bli välkomnat av Jesus.
Och inte bara det.
Göra det tillsammans med familjen, deras släkt och vänner (jag).
Underbart.
Typ. Ungefär. Not.

Som bäst blir det när dina tre vänner med sina respektive;
1 - ett par inte kan komma pga deras barn är sjuka
2 - Inte kan vara med på fikastunden pga dubbelbokning av dop
3 - har så jävla vilda barn att de måste jaga dem hela tiden.

Så om någon av er var på ett dop idag och nu berättar för era andra vänner om killen som mest hängde ensam vid kaffekannan var det jag.
Och nej jag är ingen äcklig konstig typ som crashar dop.
Christening Crasher.
Gjordes inget spår på det i filmen Wedding Crashers.
Vi vet alla varför.

Men som sagt. Jag är inte så konstig men jag känner inte ens de stolta föräldrarnas föräldrar.
Och orkade inte prata med er andra om ingenting.
Hädanefter så tycker jag att presenterna borde öppnas innan fikat.
Mycket lättare att smita då om man tex inte känner någon och är singel.
Presenten?
Den klart bästa. Minst pretentiösa.
Jag menar kom igen.
Målade pallar. Har någon sett en lite tjomme leka med sin pall?
Ett barn bli överlyckligt av Beskows samlade sagor?
Få en dopsked?
Tror inte det.

Men en cool Djurgårdsmössa att ha när det blir kallt är både stil och klass och det kommer bli kallt. I år också.
Dessutom matchande halsduk.
Hårdaste killen i liggvagn till vintern?
Mkt troligt.

Och varför är det kass på tv (skräckfilmer - jag = fegis) på nätterna?
Mer sit-com's åt folket.
Och inget Alla älskar Raymond (Ray?!?)
Den är ärligt för dålig.

God natt. Typ.

A.