söndag, september 04, 2011

Flytta...

Ibland skulle jag verkligen vilja bo på landet.
Lugn och ro.
Stressfriluft.
Tjäna typ ett paket mjölk, lite makaroner och bo billigt.
Ha typ inget i kostnad för att bo. Utom det som arrendet till storbonden kostar.
Bata ha fast telefon för att mobiltäckningen är kass. *

Just ja.
Ryggen är kass idag och jag vill inte jobba imorgon.
Kräftskiva och sittande tar död på dåliga ryggar.

A.

* Ja utom Telias förstås.
Och jag har ju en fast telefon. Men det ringer ju aldrig någon på den.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

"Arrendet till Storbonden"? Vilket århundrade var du på landet sist, 1800? ;) Och det där med fast telefoni för att mobiltäckningen är kass och det kanske kan vara bra att kunna ringa även från obygden är snart ett minne blott det med när Felia klappar igen det fasta telenätet för gott. Tack så j-vla mycket för det Televerket...

http://www.telia.se/privat/kundservice/aktuellt/tekniksskifte/

9:47 fm  
Blogger A. said...

Televerket?
Utan monopol så kan du väl inte ställa andra krav på Telia än andra leverantörer? ;-)

Det finns dessutom alltid en storbonde någonstans på landet. Så är det sen gammalt. Typ 1800...

12:52 em  
Blogger Jojjo said...

Där jag bor funkar inte ens Telia. På riktigt. Hade jag inte haft min fasta telefon hade jag inte kunnat nå omvärlden. Och den går via bredbandet som har blivit utslaget två ggr i sommar av blixten. Jättelätt att ringa supporten utan telefon. Verkligen jättelätt.

2:46 em  
Blogger A. said...

Hmm. Jag ska prata med lite folk så löser jag det.
Ok?
Annars är jag efter den här veckan lite mindre lojal känner jag hehe. Fredag är mkt välkommet.

7:41 em  
Blogger Jojjo said...

Haha du jobbar på Telia alltså? Ja skicka ut lite täckning åt mitt håll, skulle bli mycket, mycket tacksam!

1:03 em  
Blogger A. said...

Kan göra hehe. Kanske inte med täckning då iofs. Och jag kommer aldrig ringa dig och försöks sälja ett abonnemang heller ;)

8:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home