onsdag, augusti 31, 2011

Hemma igen.

Efter team kick-off i Sandhamn.

En mycket bra.
Några klassiker. RIB-båt. Kort konferens.
Otroligt töntigt ord - konferens.
Vi ser varandra i princip dagligen. Vi behöver inte konferera.
Sen bastu, bad och middag utomhus på en brygga på Lökholmen där chiefen hade en mindre yatch.
God smiles towards some of us.

Alla medelålderskollegor satsade på seglarstuket.
Barfota i skorna.
Märkesjackor som var vindtäta och vattenavstötande.
Jag jobbade vidare på jeans och piké.
Och mitt bland allt Sebago, Peak, Henry Lloyd så tror jag alla framåt natten ute på bryggan var rätt avundsjuka på min täckväst i brunt (marint så det förslår) och röda toppluva från Stadium.

Sen så sov jag som en prins i "Kungarummet".
Eller ja. En timme i taget för att vara vaken som vanligt däremellan.

Och så har jag sett havsörn.
Och imponerat med en av teorierna kring att torsken är på väg tillbaka tack vare havsörnen.
Togs ej emot som jag hoppats.
Fick namnet Havs-Mulle.
Och rekommendationen att träffa någon.

A.