lördag, oktober 29, 2011

Det där med familj...

Alltså jag är nog inte emot det alls.
Eller hus.

Idag har jag tittat på kottar. Stora pinnar.
Ekorrar. Rådjur.
Druckit varm choklad. Ätit nybakta muffins.
Allt det med en sexåring i ena handen och en snart femåring i andra. Som tävlat om att berätta saker från dagis och skola för mig.
I like.
Kan bli sjukt avundsjuk på det.

Så det enda jag saknar är någon att tillverka ungarna med. I konceptet ingår jag. Bröllop. Hus (skaffar gemensamt).
Jag gillar att diska. Kan tvätta. Lagar helst inte mat själv.
Kan bära tunga saker och är grym på att stryka.
Ser dessutom åtminstone inte fullt ut som sju svåra år.
Tre maximalt.
Kanske bara två nyklippt.

A.

37 Comments:

Blogger Skitsur said...

Om du lyckas fixa en sånndär familj så kan du väl berätta hur man gör? Lite intresserad jag med.. fastän jag är sådär intresserad av både villa i skogen och hela bröllopsgrejjen.. känns som hopplöst projekt då..

7:19 em  
Blogger A. said...

Bara för att klargöra vissa saker. Mitt hus ska inte ligga i skogen. Men lovar att berätta hur man går tillväga. Iofs var ju detta lite ett rop på hjälp hehe.

Och hur jobbigt kan det vara att gifta sig?

7:46 em  
Blogger Skitsur said...

sjuukt jobbigt..! Har sett de mest vettiga människorna i min närhet förvandlats till fullständiga bridezillas. Obehagligt, I Tell you!

11:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Oroa dig inte A. Du kommer att bli världens bästa pappa en vacker dag! :)

10:46 fm  
Blogger A. said...

Skitsur: Inte ens ett stilla bröllop i typ rådhuset?

Anonym: Jag vet! Ska bara hitta en lämplig tjej/kvinna och övertala om det... Tydligen inte alldeles enkelt.

11:20 fm  
Blogger Skitsur said...

Skulle va de då.. Kanske lite i smyg...

10:43 em  
Blogger A. said...

Trodde väl det :-)
Stillsamt och sen mycket bubbel hehe.

8:30 em  
Blogger Skitsur said...

...mycket bubbel innan också..?

8:50 em  
Blogger A. said...

Kan nog ordnas. Dock, vill ju helst gifta mig med någon som ändå inte är drängfull...

9:27 em  
Anonymous Anonym said...

Inte drängfull? F-n...där sprack det! ;D

2:59 em  
Blogger A. said...

Gick lite fort där. Inte med någon som är drängfull...

6:47 em  
Blogger Skitsur said...

men lite lagom Champagne-tipsy är ok?

9:43 fm  
Blogger A. said...

Det tycker jag är ok utan tvekan. Men ser ju gärna att den lyckliga damen ändå minns det när vi vaknar... :-)

4:12 em  
Blogger Skitsur said...

Tror vi börjar närma oss en deal här, schysst.

5:02 em  
Blogger A. said...

Känner att förhandlingarna förs i en väldigt positiv anda. ;) Jag är väldigt flexibel.

5:55 em  
Blogger Skitsur said...

Kul att höra. Lika bra att vi får ner de alla detaljer också nu när vi har bra flyt så vi har det på papper. Hur gör vi med saker som föräldraledighet, namn på barnen och val av förort?

8:53 em  
Blogger A. said...

Jag är ju gärna föräldraledig. Ska inte låtsas något annat. Annars är jag ju från norrsidan. Men jobbar på södra. Alltså ingen stor fråga.
Namn. Kan du gå med på stryka namn som Kevin och att de inte behöver vara sjukt originella så är jag öppen för förslag.
Kompromissar sämre på att jag vill bo i hus...

9:44 em  
Blogger Skitsur said...

Okej, tror vi är överens om föräldraledigheten och namnen då. Jag har även Tindra med på min aldrig livet-lista.
Jag har dålig koll på norr men är ganska flexibel där, bara det inte är för långt bort och det finns bra kommunikationer.
Men sen är det ju det där med hus... Kan väl gå med på hus men jag tycker renovering är skittrist och tycker nybyggda hus är väldigt tråkiga och opersonliga att bo i. Funkar det med ett sånnt där kulturhus i stan som förvaltas av stadsholmen?

10:49 em  
Blogger A. said...

Jag renoverar inte. Finns i så fall folk man kan betala för att göra sånt. Tindra stryker jag gärna dessutom av två anledningar. Epidemi bland såna jag känner att döpa sina barn till det. Och dessutom. Man kan inte heta Tindra om man är över 12... (eller vindögd, då blir det lyteskomik)
Sånt hus funkar kanon för mig.
Förresten vill jag ha veto mot Freja också.

10:56 em  
Blogger Skitsur said...

Sund inställning, taget!

11:07 em  
Blogger A. said...

Så vi har en deal? Hur går vi vidare?

11:11 em  
Blogger Skitsur said...

Bokar tid i stadshuset?
Jag har en till klausul förretesn. Om vi ska vara gifta så vill jag att du klarar av att klä dig (relativt snyggt) själv. Jag vill inte bli en sånndär som alltid i första hand letar kläder åt sin man.

7:37 fm  
Blogger A. said...

Det tror jag inte du ska vara så orolig för. Eller vad räknas som relativt snyggt...?

Kavaj/skjorta eller kostym på jobbet. Jeans och tröja på fritiden. Aldrig Foppatofflor...

1:17 em  
Blogger Skitsur said...

..så man slipper skämmas..? Men lämnar du foppatofflorna i unkarlslyan så är jag lugn.

7:43 em  
Blogger A. said...

Skämmas skulle du inte behöva. Och går hellre barfota på glas än i Flopparofflor...

Bara att boka tid. Du kan få välja dag!

8:53 em  
Blogger Skitsur said...

har lite mycket den här veckan.. I såfall frammemot helgen, eller måndag om en vecka?

9:08 em  
Blogger A. said...

Ska faktiskt på bröllop i helgen. Måndag nästa vecka passar grymt!

9:57 em  
Blogger Skitsur said...

Där ser man, men då är du ju uppvärmd tills på måndag! Jag borde kunna smita från jobbet strax före fem, hoppas de har kvällsöppet.

10:29 em  
Blogger A. said...

Låter utmärkt. Måndag är ju dessutom generellt en tråkig dag som det sällan händer något roligt på.
Perfekt för att gifta sig alltså ;)

12:53 em  
Blogger Skitsur said...

mm.. jag är så peppad! Det trodde man inte, för en vecka sen, att man skulle bli fru. Förresten, en grej.. Du gör givetvis som du vill, men jag tänker behålla mitt efternamn. ÄR det ok?

10:01 em  
Blogger A. said...

Alltså jag har ett rätt coolt och ovanligt efternamn också...

10:46 em  
Blogger Skitsur said...

Det tror du bara innan du hört mitt... Du kommer tigga och be att få byta.

10:57 em  
Blogger A. said...

Du heter inte Skitsur i efternamn va?

2:27 em  
Blogger Skitsur said...

Tyvärr inte =( Då hade det inte ens varit en diskussion.. väl?

11:27 em  
Blogger A. said...

A Skitsur hade vart ett coolt namn...

1:47 em  
Blogger Skitsur said...

Undrar om PRV skulle godkänna det? Tagna efternamn blir ju lätt lite fåniga, men Skitsur, det vore nått det..

7:58 em  
Blogger A. said...

Jo tagna namn är oftast skitdåliga men Skitsur har någon form av "air" över sig.

9:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home