onsdag, mars 08, 2006

Debatt

Satt och såg på Debatt igår och den s.k. Elitlistan diskuterades inbjudna var Stigbjörn statsvetare, Susanna Popova och Paul Ronge.

A kommer inte kommentera något om listan alls. Låt dem hålla på. Jag vill vara med.

Det intressanta i diskussionen var att PR-Konsult Ronge satt och sågade listan som "ser" sig som lite för mer än vi andra dödliga med motiveringen...

"... Ni är ingen elitlista, vem vill umgås med C-kändisar som Alexander Bard och Adam Alsing..."

"...ingen jag känner skulle vilja bli sedda på stan med dessa två..."


Är inte det exakt samma sak att anse sig som för mer än andra när man direkt talar om att han och hans "posse" inte skulle kunna tänka sig att bli sedda på stan med Alsing och Bard.

Skenheligt är min åsikt. Tyvärr så dog diskussionen rätt snabbt ut för att komma in på en ny kass diskussion om "Negativ Kampanjning"* Vart inget med det heller.

Programledaren såg dessutom ut som en rädd hare när det nämndes något om en partiledares utomäktenskapliga barn och vart jättetyst... :-)



A. Er samhällsinformatör

* är kampanjning ett ord? Nu är det...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jo det är exakt samma sak. Ganska komiskt om han inte själv förstod det. Det är faktiskt ganska generellt något som utmärkt hela debatten. Jag vet inte hur många gånger jag hört nedsättande kommentarer t.ex. om Bards fysiska attribut och velat skrika "Men hallå! Nu gör du ju exakt samma sak, ditt uppblåsta pucko.". Men det hade ju inneburit att jag själv fallit i smädelsefällan. Det är knepigt det där.

9:02 fm  
Blogger A. said...

Han fattade inte det. Satt där som en självutnämnd PR-Guru och domderade... :-)

10:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home