tisdag, mars 07, 2006

-14... och en varmdusch.

Kallare än på länge. Dags för ozonhålet att visa sig nu.

Finns det något skönare än en varm lång dusch på morgonen när man vaknar utvilad och alert för en ny dags ansträngningar. Inte mycket. Tyvärr kan jag inte ta det för trycket i duschen är sämre än hos en mkt gammal man med prostatabesvär.... Annars inga likheter där.


Alcatraz börjar träda fram nu. Galler på fönster, gallergrindar och en elak kommendant som styr sina "inmates" med järnhand. Tror att dresscoden kommer att bytas från slips och kavaj till något svart/vitt och långrandigt...


Idag blir det något speciellt till lunch. Hade bara köttbullar hemma så jag bestämde mig för att "höfta" till något. Choppa köttbullarna i halvor, stekte dem, i med lök, krossade tomater, chili och lite soya. Anrättningen skall ätas med ris idag är det tänkt. Får se hur det smakar.

Misstänker redan nu AAAAA av fem möjliga.


A. Er straffånge med kökstjänst.


Ps 1. Är Aftonbladet/Expressen på riktigt. Deras tips för att skydda sig mot fågelinfluensan är;

Tadaaa!!!!

"...Lägg dig inte med fågelskit på kroppen eller i sängen..."

Shit, det gör ju jag jämt. Ska fan bli journalist. Kan omöjligt bli sämre än de som kommer på all skit som står i tidningarna...

Ps 2. Jag är nog mer korkad än Aftonbladet journalisterna. Jag både läser skiten och orkar kommentera den....

2 Comments:

Blogger ajja said...

Godmorgon stjärnkocken! Ska bli riktigt intressant att se om du lyckats med köttbullemojset. Och kom i håg, nästa gång en fågel bajsar på din bil, se till att vara utrustad med säkerhetsdräkt och pansarhandskar innan du rör vid bajjet, man vet aldrig! Och så kan du ta och komma i håg att allt du äter och dricker har cancerämnen i sig.

11:06 fm  
Blogger A. said...

Därför jag inte lämnar min La Casa A utan skyddsdräkt, syrgasmask och tuggummi (Man kan laga allt med det, fråga McGyver)

11:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home