fredag, mars 03, 2006

Telefonsupport med manus...

Måste bara återge detta telefonsamtal en kompis till mig hade idag med en telefonsupport kille på ett företag som säljer bredband. Låt oss kalla kompisen L och supportkillen för SK...

Läs och fråga er själva om ni någonsin hört något mer korkat förslag någongång...

L - Hej, jag beställde bredband hos er för en vecka sen, jag har nu fått jobb på annan ort och behöver inte det, jag har inte fått grejerna än. Finns det någon chans att få avbryta avtalet?
SK - Nej.
L - Men jag har inte ens börjat använda det... finns det inget att göra? Jag kan ju inte använda det dit jag ska flytta?
SK - Nej det finns inget vi kan göra?
L - Så det finns verkligen inget jag kan göra?
SK - Jo, du kan ju uppgradera ditt abonnemang...
L - Skämtar du med mig? Då blir det ju dyrare! Varför skulle det vara bra för mig?
SK - Jo, det är så här, ditt internet blir ju snabbare!
L - Man jag kan ju inte använda det... varför skulle jag göra det?
SK - Som jag sa, det går ju snabbare... Och är inte så mkt dyrare heller. 50 kronor mer i månaden och du kommer märka skillnaden när du surfar...
L - Vad i det här samtalet har du inte förstått?
SK - Du behöver inte vara arg, försöker bara hjälpa dig då jag förstått att du inte är nöjd med ditt internet...
L - Jag återkommer...
SK - Gör det, jag tror det är en bra lösning för dig. Tack.

Nån mer än jag som tror han fått instruktioner att i möjligaste mån försöka få sälja en dyrare bredbandslösning till folk.

Skrämmande med folk som inte kan tänka själva.

A.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mycket skrämmande.

3:24 em  
Blogger A. said...

Ja, eller så var han bara sjukt korkad. Vi skratta dock rätt bra åt killen...

3:37 em  
Anonymous Anonym said...

Det kan jag tänka mig. :-)

7:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home