onsdag, mars 01, 2006

Eftermiddag och hemväg...

Japp, då var det närmare helg än måndag då. Mitten på veckan är passerad. Med råge eller i alla fall med 1 timme och 37 minuter... typ.

Dagens lunch...

Kycklingwok. Med grönsaker. Kanske ingår i wok men jag nämner det ändå :-) Betyg 2 A av 5 möjliga.

Då jag länge har gnällt över att inte ha någon hobby ska jag bli ett kulturfreak... Det beslutet togs i samband med att ni kom med ganska kassa förslag på vad jag skulle skaffa för hobby. Allt från sprit till sudoko. Inga höjdare. Dock finns ett alternativ kvar. Virka en mössa.

Minst en aktivitet ska klaras av per vecka, förslagsvis helg. Avbockning kommer att ske.

Att göra lista;

Moderna Museumet
Nationalmuseum
Historiska museumet
Leksaksmuseet
Riddarhuset
Arme museeum
Naturhistoriska museet
Medeltidsmuseet
Millesgården
Skansen


Övrigt
Birka
Gripsholms Slott
Skokloster
Virka en mössa. En vit.


A. Er kultursnubbe på internet.


Ps. Inte nog med att kollegan ska åka med hem. Idag har hon hela barnaskaran med till jobbet. Väntar bara på att de ska förstöra något. :-)

Borde nästan få en stor frukt idag. Inget jävla äpple eller apelsin. Bespetsar mig på en ananas...

6 Comments:

Blogger ajja said...

Kottar med i bilen: en hel fruktkorg

3:07 em  
Anonymous Anonym said...

precis, täbnkte föreslå en fruktsallad :)

Apropå hobbies:
Arkitekturmuseet då? Bruno Mathsson utställning ingår i mina kulturella planer, den lär vara kul

Gick förbi en bokrea idag, en massa hobbyböcker, du kanske ska börja leta bland dem?

3:35 em  
Blogger A. said...

Vi lägger till Arkitektmuseum då jag precis som George i Seinfeld brukar ljuga om att jag är arkitekt :-)

3:59 em  
Anonymous Anonym said...

Som reseleiter kan jag alltid slänga med något trevlig museum i Skottland. Hmmm, kan vi räkna "The last drop"???

6:03 em  
Anonymous Anonym said...

Då har jag ett tips till Mackmyra whisky har ett skärgårdslager på Fjäderholmarna. Det kanske kan vara något att titta på, sprit och kultur. :)

10:24 em  
Blogger A. said...

Reiseleiter, vi kan inte räkna "the last drop" som museum. Men självklart ska vi dit...

Whisky, inte illa. Vet att mannen, känd som CK/Reiseleiter förmodligen kan rekommendera det..

8:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home