söndag, mars 05, 2006

Snö, snö lite mer snö och så en oväntad skyttekung..

Så här i slutet av vintern, i alla fall enligt kalendern och boende i den kungliga hufvudstaden* så tycker jag att det skulle vara trevligt med lite snö... allt blir så mycket ljusare och finare om det bara kunde falla lite snö...

Var fan har den där växthuseffekten som alla snackar om tagit vägen? Ska det vara så här? Eller har den äntligen kommit? Nästa istid? Otroligt... Min lilla bil gillar det inte heller.

Börjar misstänka att Golfströmmen har tagit slut. Ingen mer ström från golfen :-)

En sak som är kul med snö, sandade vägar är alla stenskott man kan få på bilen. Extra roligt är det när man sitter i bilen, det "plingar" till i rutan, ett litet märke dyker upp. Som 10 sekunder senare följs av ett "schkrii-ljud" och det lilla märket är helt plötsligt 30 cm långt...

Allt jag vill ha är ju bara lite snö...

Igår spelade A fotbollsturnering, sex matcher, 5 segrar och en oavgjord. Den oavgjorda berodde på en coachmiss att låta A spela back. Upp med nummer 6 på topp hördes från läktaren.** Tränaren lyssnade och det resulterade i 5 raka segrar, turneringsseger och A som skyttliga vinnare.

Nu ska jag på naturhistoriska museet och bota min fågelskräck...


A. Er Der Bomber med skarpladdad högerdoja...

* Ja, i det närmaste i alla fall...

** Kompisar, flickvänner och föräldrar. Dock inte till A, eftersom kompisarna spelar i laget, flickvänner lyser med sin frånvaro och resten av familjen är på skidsemester men eftersom vi är ett lag tillhör de mig också :-)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Då får jag väl passa på att säga grattis och lycka till med fåglarna.

3:27 em  
Blogger A. said...

Man tackar... :-)

3:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home