måndag, mars 13, 2006

Taxi bitte...

Taxiresor i Hannover är underhållande.

Eftersom jag inte visste var hotellet så visade jag en lapp med adressen för taxichaffisen. Inga problem.

Fixed price? 25 Euro!

Hmm, lät mycket. Men okej. Efter 45 minuter utan att ha hittat till hotellet tvärstannar killen och säger;

25 Euro is not enough...

Tja, fick lägga 10 Euro till för att han skullle köra vidare. Dagen efter kostade det 18 Euro. Rätt uppkörd. :-) Chefen får betala.

Under resan hade han tipsat mig om tre bordeller (Alla tre beste im Stadt) samt erbjudit sig att vara min guide för 100 Euro för en förmiddag. Barockparken, Operahuset samt Gamla Stan skulle visas. Och han skulle berätta om det. Intressant att han knappt pratade engelska och min tyska är lite knackig. Jag avböjde alla erbjudanden artigt.


På fredagen såg jag Barockparken, Operahuset och Gamla stan. Kostnad 2 Euro för en guidebroschyr om Hannover...


På tåget till mässan fick jag ett jobberbjudande från ett egyptiskt företag. Han avslutade med att ge mig hans visitkort, trots att han sa att jag aldrig skulle glömma hans namn.... Att det var omöjligt att glömma.

Inte helt fel att sätta sig med en Gilde Ratskeller på en uteservering i fredags. Solen strålade och min näsa sken röd av solen... Som hämnd levererade Kung Bore en snöstorm i lördags.



A. Er godisätande mässbesökare.


Ps. Hans namn? Osama....