torsdag, maj 11, 2006

Glassdilemma

Sitter på en varm stol. På ett varmt kontor. I ett företagshus.

Nedanför mitt fönster finns ett kafe. Med trevliga tjejer som jobbar.
Just nu säljer de glass. A vill ha en glass men sitter och väntar på veckans viktigaste telefonsamtal.

Cafe't stänger 15.00.

Frågorna är många. Hinner jag? Vilken glass vill jag ha?

Lutar åt min nya favorit. "Ahlgrens Bilar"


Förresten kan jag meddela att om man vill roa 2 st tjejer i 18-års åldern som solar ska man somna på en parkbänk i solen och kanske kanske snarka lite. Hysteriskt kul. Tydligen. Såg inte det komiska i det. Tydligen är man för gammal. Har de aldrig sett en man/karl/grabb/pojke sova för?

Trodde sånt gick ner i åldrarna och alla 15-åringar visste allt om att sova med män. Konstigt, jag har ju tjuvläst Veckorevyn. Och deras "Så sover du bäst och vaknar snygg som fan tillsammans med din pojkvän tips"


Äh, jag chansar. Glass nu.



A. Glassigare än någonsin. Och utvilad.



Ps. Ryktas om att The Brat ska ställa till med fredagsöl för A imorgon. Sånt uppskattas.