fredag, maj 26, 2006

Praktikant

Idag ramlade det in en praktikant. Från landet i Öster. Långt i öster.
Han har börjat bra. Hade med sig presenter till alla. Han har kallat mig för fel namn de tre gångerna han talat med mig. Till det namn jag hatar mest av allt att kallas för.

Presenten ja. Klara pluspoäng. Först i alla fall.
A fick en sjal. En sjal. Med kommenatern.

"...I really hope you like it..."

En ful sjal.

Klart som fan jag gillar den. Alla killkompisar till mig har ju sjal. Jag har känt mig utanför.

Nu väntar jag på att han ska;
paja faxen.
fixa ett stopp i kopiatorn.
glömma betala hyran.
Köpa snus med eukalyptussmak som godis.
Berätta roliga historier.

Som den förra praktikanten.

Min favorithistoria. Han kom en morgon. Såg besviken ut. Jag frågade som en god vän vad som stod på. Han sa att han inte förstod en sak. Han hade hört att "alla svenska tjejers dröm var en kille från hans land" Men när han var ute var det aldrig någon som ville följa med honom hem.*

Han såg lite generad ut.

Jag dog av skratt. Han såg ännu mer generad ut. Nu lät det här lite rasistiskt kanske. Inte meningen. Men det var så kul.
Men vad vet jag. Jag är ju kille.

Har vi tur kan den här praktikanten fylla den förras skor. Vore skoj.


A. 5 h 15 minuter kvar...

* Ett problem även A har hört talas om :-)