onsdag, maj 24, 2006

Gillar heldagar på halvdagar

I vanliga fall ringer det här i princip hela tiden. Sen lunch har det ringt ett (1) samtal.

Vad skönt det vore om det var fler såna här dagar. Jag får saker gjorda. Behöver inte prata med folk som jag inte vill.

Dessutom har jag upptäckt att man kan se på tv direkt från Z-tvs hemsida. Live-streamad musik. Inte illa. Inte illa alls.

Tänk om det var så att det var sit-coms som visades. Fast då skulle jag inte kunna jobba alls.

Nu börjar snart uppladdningen mot kvällen. Minstingen i A's crew* fyller 27.

Kommer ihåg när jag fyllde 27;
En ålder när man såg på världen med blåa ögon och;
Tjejer var snälla, inget som dumpade en...
A kunde vara ute hela tiden
A orkade festa flera dagar i rad
Inga räkningar, de betalade pappa
Man hade ett sommarlov att se framemot (i hans fall, vi lite senfödda att se tillbaka på)
Man fick fina presenter
På den tiden man inte behövde säga "...hur gammal vill du att jag ska vara?..."

Fast jag tror jag blandat ihop det med 17 egentligen... 27 kommer jag faktiskt inte ens ihåg. Däremot kommer jag ihåg min förra födelsedag. :-) Och det var lite oväntat med tanke på hur mycket pengar jag fick i pant.

Eftersom naturen** är mkt viktig för mig så är jag givetvis en duktig medborgare som pantar mina flaskor och burkar. Slipper jag bara höra den fåniga sånge "panta-mera" så lovar jag att fortsätta...


A. 17, drygt.

* Kanske inte vad de kallar sig själva....
** A gillar naturen. Som tusan. Speciellt på tv och utan mygg.