måndag, maj 22, 2006

Nytt hårvax

Om man köper ett hårvax så väljer man (A) på två faktorer.

1. Det ska inte kladda för mycket. Alltså jättebra om det står något om "matt" på burken.
2. Det ska vara lätt att tvätta ur. Alltså jättebra om det står något om "easy to rinse" på burken.

Om man lyckas kombinera de två och det dessutom luktar gott så är A rätt nöjd. Och det har jag.

De glömde en viss textrad på burken dock.

"...Makes your hair look like you showered in butter..."


Bad hair day. Inte blev det bättre när jag köpte en ny burk (den vanliga sorten) på Åhléns.
"...Ska du inte ha den här Brun utan sol krämen med glitter i?..."

Öh... Nej.


A. Skiner tillräckligt ändå.

14 Comments:

Blogger Peppe said...

Hihi, har ingenting emot ifall killar vill sminka sig, men vid "Brun utan sol MED GLITTER" går även min gräns. Förövrigt är det sjukt svårt att hitta ett bra hårvax. Så fort man funnit ett som fungerar, försvinner det omedelbart från marknaden.

1:50 em  
Anonymous Anonym said...

Vill bara säga att jag blir så glad av att läsa din blogg. Tack för det:)

2:01 em  
Blogger A. said...

Peppe, visst är det så. Mycket irriterande. På gränsen till elakt. Har ingen större lust att se svettigare ut i håret än när man tränat.

Anonymous; Man tackar. Alltid kul med uppskattning!

2:09 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har hittat två varianter som passar in på det du säger, men de är rätt så dyra... :/

2:55 em  
Blogger A. said...

404; The names, I want the names!

3:21 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har alltid funderat på när man hittat det bästa vaxet, eller sprejen för den delen också. Man hittar nåt som funkar helt ok. Men aldrig perfekt. Aldrig det som gör att "bad hair day" aldrig mer uppkommer.
Men det kanske inte finns nåt som är perfekt? Eller gör det det? När vet man att det man hittat är så bra som det kan bli? När ska man egentligen sluta leta vidare?

Aaaahaaa... dessa svåra frågor. Men bloggen är som sagt kalasbra!

3:28 em  
Blogger A. said...

K, tack tack. Är det stora smickra A dagen idag? I like!

Tror inte sökandet upphör. Det är drömmen om den perfekta frillan som driver oss (mig) haha... Det är resan och inte målet som är det viktiga...

Nog med filosofi. Men lite trist om alla bad hair days försvinner. Säger som Alfons farmor. Har man aldrig riktigt tråkigt har man aldrig riktigt kul.

Jag är för bad hair days, speciellt på andra!

3:41 em  
Anonymous Anonym said...

Får man ta en 'bad hair-day' från jobbet utan karens?
Annars är keps ett hett tips.. :p
Askul blogg! =D

4:10 em  
Anonymous Anonym said...

Vill bara skicka en halsning fran ett galet hett Rom, en helt fantastisk stad. Hoppas det regnar i Sverige...

4:16 em  
Blogger A. said...

Det är smickra A dagen idag. Eller vågar man hoppas på en hel vecka?

VHSFAN; Tror man slipper karensdag för en "bad hair day" eller om det var det som Yvonne Ruwaida i Miljöpartiet skulle gå till val med.

Något av det var det.

Keps säger du. Har en huvudform som inte passar för keps... ser ut som ett mongo.

Geishan. Du har det rätt bra va?

4:38 em  
Anonymous Anonym said...

Kan inte säga emot Alfons farmor. Men sökandet fortsätter ändå livet ut... vill, vill, vill hitta "det bästa vaxet".

Sen anser jag att om nu någon ute i Svea rike blir glad av din blogg är det väl inte mer än rätt att du får veta det. Eller? I like giva komplimanger.

4:51 em  
Blogger A. said...

K. Det tycker jag är en utmärkt åsikt. Jag blir glad.

Förr eller senare ska vi hitta det där vaxet! Och Alfons farmor var en klok kvinna :-) Fast det är ju roligare att ha roligt...

4:57 em  
Anonymous Anonym said...

Fan, jag borde bli mode- och/eller groomingbloggare. *s*

De här kostar typ 180 kr stycket, men de är bra och väldigt lätta att tvätta ur. Dessutom ska de petas i fuktigt hår, då är det mindre risk för bad-här-dag och så man behöver inte stå och torka håret i en kvart.

KMS eller redken

6:26 em  
Blogger A. said...

404. Till slut hittar man sin nisch :-)

Redken är bra, brukar ha den men skulle snåla lite precis innan lön. Dumt, hade ju smör hemma som hade gett samma effekt.

Dessutom är fuktigt hår bra. Speciellt när det blivit långt som fan. För första gången förstår jag tjejer som klagar över att det tar lång tid att torka håret... :-)

8:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home