torsdag, juni 15, 2006

Märkliga ideer


Chefen verkar inte vilja komma in och ge mig en massa jobb, han kom in och frågade om Sverigematchen ikväll och sa att han hoppades Sverige skulle vinna. Jag tror han är sjuk. Riktigt sjuk. Han ska gnälla och grina över obetydliga detaljer som han inte för står.


Som vanligt i livet så ställs man varje dag inför ett antal frågor och beslut som måste fatta. Dagens är ;

Fråga 1. Varför jobbar jag på ett skitställe. Nej menar inte jobbet men platsen där jobbet håller till. Alltså orten.
- Idag drabbad av shoppinglust och vilja att göra av med pengar, vad händer då? Jag jobbar på ett ställer som erbjuder ett litet Åhlens och Grattis alla män affären.

Grattis alla män som inte har en sån i närheten...

Fråga 2. Är en etablerad författare som David Baldacchi tvungen att ha visuella effekter som ett kul hål rakt igenom sin senaste bok?
Inte enligt mig som störde mig som fan på det direkt... Sen är han ingen vidare författare.

Fråga 3. Varför i min shoppingiver gick jag in på Apoteket?
Är ju som att låta Linda Rosing vara chefredaktör på en fredagsbilaga. Som låtsas hypokondriker* kom jag i min shopping-iver därifrån med, C-vitaminbrustabletter, Listerine, ny tandborste och solskyddsfaktor...

Dagens lunch - Pasta med chorizoröra/gryta. Hemlagat igen. AAAA av AAAAA.
Dagens sommarpratar : Anders Wendin. En massa A:n.
Dagens kollega : 1:an som inte är här.
Största bluff : The brat som fuskar i viktiga tävlingar mot A. Patetiskt. -AAAAA
Dagens Låt - Horse with no name - America.**
Märkligaste mail : Från Pastor Dennis Anywanu, som vill att jag ska ta emot ett par "exceptional football talents from Benin" som kommer bli de närmaste en ny Pele man kan komma. Han tror att fotboll i Sverige och division 5 är ett bra steg för dem just nu. Allt vi behöver göra är att "ordna med uppehållstillstånd, lön, bostad och utrustning åt spelarna" . Nåja, hoppet är det sista som överger en pastor.



A. Som alla andra. Typ.

* Är inte hypokondriker men en sann apoteks-shopoholiv...
* *Lite av mina truckerdrömmar väcks till liv igen när jag hör den.

7 Comments:

Blogger Peppe said...

Förlåt, jag är anal. Men ett "kul hål" =ett sjukt roligt hål?

2:34 em  
Blogger A. said...

Hehe...

Precis. Ett sjukt roligt hål. :-)
Faktiskt så går det nog att tolkas så med. Grejen är väl att hålet skulle vara lite roligt och en fyndig liten extra grej. Men samtidigt ett kulhål...

Jag är omedvetet jätterolig ;-)

2:40 em  
Blogger Smiley said...

Fråga 4. Är en etablerad författare som A. tvungen att ha visuella effekter som ett pyttelitet typsnitt he-e-ela tiden?

6:39 em  
Blogger A. said...

A skulle nog inte kalla sig etablerad författare... :-) Kanske lite väl pratglad bara.

8:52 fm  
Blogger Smiley said...

Ska jag säja nåt om "ingen vidare" i samband med effekterna? :D

Det var inte meningnen, tro mig :)

Men på min laptop med 1400x1050 upplösning är typsnittet mindre än 1 (ONE) MILLIMETER stort (1 MILLIMETER LITET faktiskt)! Har du en linjal till hands?

1:19 em  
Blogger A. said...

Hmm... 1 millimeter är litet. Men på min fina platta stora skärm blir det jättestort...

Får fundera på det :-)

Och det är helt okej att du struntar i att kalla mig inge vidare :-)

2:22 em  
Blogger Smiley said...

Struntar gärna i det :)

Använd bara inte 5-pixel typsnitt, 6-7 är redan OK.

4:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home