onsdag, augusti 23, 2006

Försvarsmekanism

Upptäckte igår kväll något jag aldrig tänkt på förut.

Jag hatar att prata i mobil, eller vanlig telefon när någon kan höra.
Men.
Ett undantag. När jag handlar ringer jag gärna någon. Och diskuterar vad jag ska handla.
Igår gick det tom så långt att jag diskuterade med L om var potatismoset eventuellt kunde tänkas stå.
Han bor 50 mil från mig. Klart han ska veta det. Vi kom fram till i närheten av pastan.
Det dryftas middagsplaner osv.

Nu har jag analyserat fenomenet. Kan det vara en försvarsmekanism för att folk ska tro att man ska hem och laga maten åt någon? Ett singeldöljande?

Undrar dock om kassörskan trodde det när jag kom fram, avslutade samtalet med
"Du jag måste betala nu, framme vid kassan"
Nästan så jag sa "puss puss" också. Och sen lassade upp pulvermos, kakor, en liter mjölk och Chilisås.... Klockan 21.30.
Tveksamt.

Var är Frasier när man behöver honom.

För övrigt var det en chock att se att Rory söp sig full i gårdagens nystart av Gilmore Girls. Lorelai. Så får det inte gå till...


A. Ett par minuter senare utan kakor.

4 Comments:

Blogger Peppe said...

Lorelai borde verkligen hålla ett bättre öga på Rory och "singeldöljande" borde tas med i nästa version av SAOL.

1:40 em  
Blogger A. said...

Jag blir orolig för Rory. :-)

2:23 em  
Blogger Smiley said...

Rory är smart, hon kommer att vara OK :)

Men varför att dölja för en(eventuellt snygg) kassörska att du är singel?! Eller har ni bara tanter som sitter där klockan 21.30?

3:02 em  
Blogger A. said...

Riktigt bra fråga Smiley. Hon var nämligen rätt söt...

I am stupid, stupid like a fox. (Homer Simpson)

4:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home